A ÎNCEPUT SĂPTĂMÂNA MODEI LA NEW YORK

by Dana B.

Săptămâna modei care se deschide joi la New York va fi o incursiune într-o lume în permanentă schimbare, în care nu mai există certitudini și în care designerii consacrați predau ștafeta unor stiliști dornici de consacrare, relatează AFP.

Judecând după cifre, Fashion Week din New York este pe val: peste 80 de parade și prezentări în programul oficial și alte zeci în marginea evenimentului, 1.500 de jurnaliști acreditați și peste 100.000 de profesioniști ai modei sunt așteptați. Deși este o vitrină a pręt-a-porter, nu a colecțiilor haute couture, New York-ul devine un loc indispensabil pentru sectorul modei.

Impactul economic pentru acest oraș în cele două săptămâni anuale ale modei se ridică la 900 de milioane de dolari, potrivit unui recent raport. Dar în spatele acestor date brute, săptămâna se confruntă cu o criză existențială inedită. Presate de marele public dar și de consumatorii nerăbdători, multe case au decis să scoată la vânzare o parte din colecție imediat după prezentare. Tory Burch, Rebecca Minkoff și Diane von Furstenberg au rupt astfel tradiția decalării cu șase luni între prezentare și lansarea pe piață a colecției.

Simbol al pierderii punctelor de reper, primăvara/vara tradițională se va întâlni la New York săptămâna aceasta cu colecția toamnă/iarnă la Tom Ford sau Thakoon. Lumea modei trece printr-o transformare și în ce privește paradele ca element principal de atracție. Derek Lam, Sophie Theallet, Diane von Furstenberg sau Kate Spade au renunțat la defilări, în favoarea prezentărilor (manechinele nu defilează și pot fi urmărite mai mult timp) cu un acces mai restrâns.

În fața omniprezenței rețelelor de socializare prezentările permit prezervarea unei colecții, fără a o lăsa expusă riscului copierii ca în cazul unei defilări. „Moda se schimbă și nimeni nu știe exact în ce se transformă”, a explicat, într-un interviu acordat ziarului Los Angeles Times, designerul Tom Ford, care a prezentat în avanpremieră miercuri câteva dintre modelele sale.

Nu toată lumea s-a conformat noilor cerințe iar unii precum Calvin Klein, care l-a angajat ca director de creație pe stilistul belgian Raf Simons recent plecat de la Dior, Theory sau Public School au decis să absenteze. Alții ca Tommy Hilfiger propun noi interpretări ale săptămânii modei pentru a putea fi prezenți. Hilfiger va prezenta o colecție care o va avea ca vedetă pe top-modelul Gigi Hadid într-un parc de atracții recreat pe cheiul din fața podului Brooklyn. Și care promite să fie evenimentul cel mai marcant al Fashion Week.

Rebecca Minkoff își va prezenta colecția în plină stradă, în fața magazinelor din Soho, urmând exemplul de acum un an al firmei Xuly.Bët. Această repunere în chestiune a modei încurajează noi aspiranți, precum Rihanna sau Kanye West, care au făcut primii pași în modă. Cei doi cântăreți care se sprijină fiecare pe structuri mai lejere decât marile mărci, mizează mai mult pe evenimente tip happening decât formale.

Kanye West a demonstrat deja acest lucru miercuri cu parada sa organizată pe o insulă între Manhattan și Queens. Mai rămân și unii veterani care cred încă în defilări, precum Ralph Lauren, Alexander Wang sau Marc Jacobs, care va încheia ca de obicei săptămâna modei din metropola americană, la 15 septembrie.

Sursa: agerpres.ro

Facebook Comments