INVESTIŢII DE 27 DE MILIOANE DE EURO PENTRU AEROPORTUL ARAD, UNDE NU ATERIZEAZĂ NICIUN AVION

by Florian Popa

Ministerul Transporturilor a făcut public Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investiţiile din domeniul transporturilor pe următorii 15 ani, care urmează a fi adoptat printr-o Hotărâre de Guvern. Documentul conţine principalele proiecte de autostrăzi, drumuri expres, investiţii în căi ferate, căi navale sau aeroporturi.

La acest din urmă capitol, surprinzător, în strategia Ministerului Transporturilor, găsim şi Aeroportul Arad. Spunem surprinzător, pentru că, aşa cum ştiu arădenii, de pe Aeroportul Arad n-a mai decolat de ani de zile un avion de pasageri, iar anul trecut s-au retras şi cei de la DHL, astfel că aeroportul a devenit în ultimele luni un loc pentru organizarea de diferite evenimente, de la cele auto-moto, la concerte.

Numai că, la insistenţele mai marilor Aradului, aeroportul a fost inclus în Master Planul de transport, e drept pe penultimul loc, cu un coeficient de 2,7 la sută. Doar Aeroportul din Satu Mare a obţinut un scor mai mic. Spre comparaţie, Aeroportul Timişoara are un coeficient de 77,20, fiind pe locul trei la nivel naţional.

În ciuda scorului slab, Aeroportul Arad a fost băgat cu forţa în Master Plan, propunându-se investiţii de nu mai puţin de 26,921,500 de euro, pentru un aeroport de pe care mai zboară doar ciorile. Investițiile sunt programate să înceapă în 2024, cu un studiu de fezabilitate, așa că până atunci, autoritățile locale au timp să găsească măcar un avion cu două locuri care să opereze pe ruta Arad – Brad. Ca să se justifice investiția.

Dacă autoritățile locale s-au bătut pentru investiții în aeroport, pentru alte proiecte, mult mai importante pentru Arad, n-au avut timp. De exemplu, la capitolul drumuri expres, Aradul nu există în actualul Master Plan al Ministerului Transporturilor. În trecut s-a vorbit de două drumuri expres:  Arad – Timişoara şi Arad – Oradea. Să zicem că Arad – Timişoara nu mai e o prioritate, existând autostrada, dar legătura cu Oradea ar fi trebuit să reprezinte o prioritate pentru Arad şi autorităţile judeţului. Dar iată că nu e, pentru că cei care ne conduc au un fix cu aeroportul, deși e evident că acest proiect va rămâne cel mai probabil pe hârtie, ca multe alte proiecte ale Ministerului Transportului, având în vedere și faptul că la 30 de kilometri avem al treilea aeroport ca mărime din țară.

Și uite așa, din încăpățânarea unor mari vizionari, Aradul s-a bătut pentru un aeroport fără viitor și a rămas pe dinafară la mai toate capitolele, mai ales la infrastructura rutieră.

 

Facebook Comments