CONSILIUL JUDETEAN VREA SA RELICITEZE O PARTE DIN LUCRARILE MASTERPLANULUI PE DESEURI

by Sida Voicu

Consilierii judeţeni sunt chemaţi vineri să aprobe suma de de 28.235.440,50 lei TVA inclus şi documentaţiile de atribuire aferente contractelor de lucrări „Închidere depozite neconforme în judeţul Arad, rest de executat” şi “Construcţia staţiilor de transfer, staţiilor de compostare şi a staţiei de sortare în judetul Arad, rest de executat”, parte componentă a proiectului „Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor Solide în Judeţul Arad” cu nr. CCI 2009RO161PR033. Practic este vorba de proiectul Masterplanului pe deşeuri, început în 2010, dar întrerupt în 2012 de constructor, de atunci acesta şi Consiliul Judeţean aflându-se în litigiu. Istoria acestei lucrări de anvergură pentru judeţul nostru dar cu multe problemele pe partea de implmentare este cuprinsă în referatul proiectului de hotărâre aflate pe masa aleşilor judeţeni:

„Proiectul ,,Sistem de Management Integrat al Deşeurilor Solide în Judeţul Arad (S.M.I.D.S.), în valoare totală actualizată în iunie 2013 de 112.324.234 (fără TVA) este în implementare în cadrul Consiliului Judeţean Arad. În cadrul acestui proiect a fost încheiat Contractul de lucrări nr. 14573/08.11.2010, care a ajuns la termen în ceea ce priveşte execuţia lucrărilor în data de 07.10.2012. Menţionăm că Asociaţia S.C. Confort S.A. şi S.,C. Vel Service SR.L., în calitate de contractant, a suspendat executarea lucrărilor cu data de 03.07.2012, fără să-şi execute obligaţiile contractuale asumate. Considerând cele menţionate mai sus precum şi faptul că în acest contract lucrările au fost decontate procentual, s-a impus realizarea unei expertize tehnice. Conform expertizei tehnice menţionate, s-a realizat cuantificarea remedierilor necesare la lucrările executate şi decontate şi au fost făcute demersurile în vederea executării garanţiei de bună execuţie.În vederea reluării lucrărilor şi a finalizării proiectului „Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor Solide în Judeţul Arad”, s-a încheiat cu S.C. DAER PROIECT S.R.L. contractul de Servicii nr. 18355/23.12.2013, pentru întocmirea documentaţiei de atribuire pentru finalizarea Contractului de proiectare şi execuţie – rest de executat. În conformitate cu expertiza, lucrările decontate ca executate real sunt în proporţie de aproximativ 61,49%. Restul de executat se referă şi la lucrări ce urmează a fi realizate în cadrul proiectului, acesta nefiind terminat, dar şi la remedieri.”

În total, sumele necesare finalizării proiectului se ridică la 22.770.516,53 lei fără TVA, respectiv 28.235.440,50 lei cu TVA. O parte din bani vor fi plătiţi din bugetul proiectului, iar restul (circa 3,9 milioane lei) vor fi daţi direct din bugetul CJA, urmând să fie recuperaţi de la vechiul constructor, asocierea S.C. Confort S.A. şi S.,C. Vel Service S.R.L., prin executarea garanţiei – dacă avocaţii CJA vor câştiga procesul aflat deja pe rol cu firma omului de afaceri timişorean Georgică Cornu. Ar mai fi o problemă însă: SC Confort este în insolvenţă şi, practic, nimeni nu poate garanta că CJA va recupera banii daţi (şi banii proprii, şi cei europeni din proiect) pe lucrările ce nu au mai apucat să fie executate în baza vechiului contract. Consiliul Judeţean a pierdut deja un proces în faţa celor de la Confort, acolo fiind vorba de faptul că firma timişoreană ar fi emis o factură pentru lucrări neexecutate, în cauză fiind o sumă de 2,3 milioane de euro. Cert e că lucrările cuprinse generic în Master Planul pe deşeuri sunt făcute pe jumătate şi trebuie reluate pentru că la mijloc sunt şi bani europeni. Probabil că în şedinţa CJA de vineri se vor da mai multe explicaţii pe această temă.

Facebook Comments