STAŢIA CFR ARAD ESTE FUNCŢIONALĂ. AVEM CEL MAI MODERN CENTRU DE MANAGEMENT AL TRAFICULUI

by Florian Popa

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a finalizat lucrările de punere în funcțiune a noilor instalații de centralizare electronică și ERTMS în stațiile Glogovăț, Șofronea, Arad și Curtici. În acest moment stația Arad este pe deplin funcțională și poate deservi trenuri de călători pe toate cele 7 linii, cu peroane construite în cadrul proiectului. Totodată a fost pus în funcție Centrul de Management al Traficului, amplasat în Arad, prin care se coordonează în sistem computerizat circulația trenurilor pe tronsonul Frontieră — Curtici — Arad — Glogovăț. După finalizarea proiectelor de modernizare adiacente, acest centru va coordona stațiile CFR de pe întreaga secțiune Curtici — Arad — Săvârșin.

Noile instalații de centralizare electronică și dirijare a traficului feroviar prin sistemul ERTC/ERTMS (nivel 2) din stațiile Glogovăț, Șofronea, Arad și Curtici contribuie în mod direct la sporirea siguranței circulației și la creșterea capacității de transport.

Managementul traficului feroviar se va realiza prin Centrul de Management al Traficului, prin utilizarea unor echipamente și tehnologii de ultimă generație care vor transmite în timp real dispecerilor informații despre parcursul trenurilor, viteza de circulație, starea tehnică a componentelor infrastructurii, gradul de încălzire a osiilor trenurilor, precum și date necesare organizării traficului în stațiile de cale ferată.

Această nouă tehnologie de monitorizare și coordonare în sistem computerizat a traficului feroviar permite cresterea cu 25 % a capacitatii de circulație în stațiile de cale ferată, reducerea timpului de efectuare a parcursurilor la intrarile în stații , coordonarea automată a traficului cu sistemul de informare a publicului călător, prin actualizarea în timp real a informațiilor pe panourile de afișaj din gări și de la peroane.

‘Prin punerea în funcție a celui mai modern sistem de coordonare a trenurilor și deschiderea Centrului de Control și Management al Traficului din stația Arad finalizăm cel mai complex program de reabilitare infrastructurii feroviare din România, implementat pe tronsonul Frontieră — Curtici — Arad — Km 614 și, totodată, oferim operatorilor de transport o infrastructură reabilitată la standarde europene, care permite trenurilor să circule cu viteze de 160km/h. CFR SA înregistrează astfel o contribuție semnificativă în direcția îmbunătățirii serviciilor publice de transport pe calea ferată, prin creșterea gradului de siguranță și durate mai mici de călătorie’, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

Proiectul de reabilitare a tronsonului Frontieră — Curtici — Arad — km 614 pentru circulația trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h a fost realizat de Asocierea ALSTOM—SWIETELSKY — ASTALDI—EUROCONSTRUCT — DAFORA și a cuprins lucrări complexe de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, lucrări de instalații electrificare, semnalizări și telecomunicații, inclusiv GSM-R, precum și construcții civile. Compania ALSTOM a fost direct responsabilă de proiectarea și implementarea tuturor lucrărilor legate de centrul de control al traficului, sistemul european de semnalizare feroviară ETCS Nivelul 2, centralizarea electronică, sistemele de informare a pasagerilor și modernizarea sistemului de electrificare a căii ferate prin substații de tracțiune electrică.

Compania Națională de Căi Ferate ‘CFR’ SA — companie care administrează infrastructura feroviară publică — desfășoară o activitate de interes public și contribuie la libera circulație a persoanelor, mărfurilor și a bunurilor în interiorul țării și peste graniță, în condiții ecologice, eficiente și de siguranță.

Facebook Comments