SCADEREA TVA, O OCAZIE PENTRU RETAILERI SA-SI MAREASCA PROFITUL

by Paula Craciun

Reducerea TVA la alimente ar trebui să însemne, teoretic, un prilej de bucurie pentru consumatori. Practic, poate fi doar un motiv de fiesta pentru retaileri

Marii retaileri au dreptul legal să-şi pună ce adaos comercial doresc și dacă nu ar exista o competiţie dură, probabil că preţurile ar fi mult mai mari în prezent. Scăderea TVA la 9% pentru alimente şi băuturi, de la 24%, ar trebui să însemne, teoretic, un minus de 13% la preţuri. Însă, am putea asista la o stagnare a acestora și la mărirea profitului retailerilor.

Exemple de scumpiri

Un cititor EVZ ne-a sesizat, de exemplu, că a observat într-un supermarket o creştere a preţului în cazul unui pachet de cafea de 100 grame de la 4,49 lei la 5,56, într-o săptămână. De asemenea, un pachet de seminţe de floarea soarelui marcă proprie s-a scumpit de la 2,28 lei la 3,07 lei, iar un kilogram de morcovi de la 3 lei la 4,39 lei.

În cazul mărfurilor perisabile, cum ar fi legumele, fructele, dar și alte produse alimentare, fluctuaţiile de preţuri sunt fireşti. Nu și în cazul celorlalte produse, spun specialiștii. „Este firesc ca preţurile la mărfurile proaspete să fluctueze, în funcţie de mai mulţi factori cum ar fi contractele cu furnizorii. La alte produse, însă, precum conservele, nu ar fi normal să se fi schimbat în ultimele luni”, a declarat, pentru EVZ, Delia Nica, director executiv în cadrul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale (AMRCR).

Sursa: evz.ro

Facebook Comments