MOTIVUL PENTRU CARE FEMEILE DEMISIONEZĂ LA 30 DE ANI

by Dana B.

Una dintre cele mai importante caracteristici ale locului de munca pentru o femeie este flexibilitatea in ceea ce priveste concediul de maternitate, asa incat era de asteptat ca acesta sa fie principalul motiv principal pentru care femeile demisioneaza in pragul varstei de 30 de ani.

Cu toate astea, un studiu efectuat recent la care au participat circa 300 de angajati din intreaga lume, cu varste cuprinse intre 22 si 35 de ani, concluzioneaza ca motivul principal al depunerii demisiei este pragul salarial, scrie Quartz.

Majoritatea femeilor participante la sondajul de opinie au bifat raspunsul conform caruia motivul principal al demisiei este faptul ca au gasit un loc de munca mult mai bine platit. Mai mult decat atat, cifrele arata, contrar asteptarilor, ca 65% dintre femei au optat pentru acest raspuns, comparativ cu numai 56% dintre barbati, motivul intemeierii unei familii fiind pe locul cinci in randul motivatiilor acestora.

Femeile au salarii mai mici in special in Statele Unite ale Americii si Marea Britanie, insa in urma sondajului de opinie cercetatorii sunt de parere ca acest lucru este valabil oriunde in lume.

Pentru barbati, in schimb, motivul principal al depunerii demisiei reiese a fi lipsa progresului pe plan profesional si a oportunitatii de avansare in grad. In general, insa, motivele principale ale demisiei sunt similare pentru ambele sexe.

Din acest studiu reies doua lucruri, deosebit de importante pentru angajatori, afirma Christie Hunter Arscott, autoarea studiului: „Primul este faptul ca femeile pun pe primul loc salariul, iar al doilea este ca motivele pentru aplicarea demisiei in cazul ambelor genuri sunt, in mare parte, aceleasi.”

Exista trei solutii prin care liderii organizatiilor si companiilor pot reusi sa isi pastreze personalul de sex feminin la locul de munca, adauga autoarea. Acestea sunt urmatoarele:

1. Sa dezvolte strategii prin care sa motiveze personalul dedicat, iar aceste strategii sa faca abstractie de gen.
2. Sa ofere stimulente care merg mai departe de flexibilitatea locului de munca in ceea ce priveste concediul de maternitate.
3. Sa aiba o mai buna comunicare cu angajatii pentru a afla care sunt necesitatile acestora si sa ofere perspective pentru satisfacerea acestor nevoi.

Sursa: smartwoman.hotnews.ro

Facebook Comments