INCEPAND CU 1 MAI, CARDUL DE ASIGURAT ESTE OBLIGATORIU. CE FACEM DACA NU IL AVEM?

by Florian Popa

Din 1 mai 2015, nu se mai acordă servicii medicale decontate de asigurări, fără prezentarea la cabinet a cardului de asigurat.
În acest sens, Președintele CNAS, Vasile Ciurchea, transmite în 22 aprilie 2015 o adresă către toate Casele Județene de Sănătate, privind metodologia de urmat pentru bolnavi care nu dețin, din diferite motive, cardul.
Medicii de familie vor avea posibilitatea să controleze în sistemul informatic, pe baza CNP-ului, dacă pacientului:
1.I s-a emis cardul și l-a ridicat.
2. I s-a emis, dar nu l-a ridicat
3. I s-a emis, dar l-a refuzat
4. nu i s-a emis deloc.
În toate situațiile, pacientul va fi îndrumat către CASA DE ASIGURĂRI, singura instituție care poate elucida problema și care va elibera, pentru fiecare caz în parte, un anumit tip de „adeverință de asigurat provizorie” valabilă de la 30 de zile la 90. În acest interval de timp, se va emite duplicatul de card deteriorat sau pierdut, sau cardul neemis. Cazul cel mai fericit, este simpla ridicare, de la sediul CAS, a cardului emis și încă neridicat de beneficiar.
În concluzie, cei care nu aveți carduri, adresați-vă cât de repede CAS!!
Cei care le aveți, prezentați-le medicului de familie, CU PROGRAMARE, pentru a fi activate.

Otilia Țigănaș

Facebook Comments