ARTA VIZUALA CONTEMPORANA EXPUSA LA MUZEUL DE ARTA DIN ARAD

by Paula Craciun

Expoziția este deschisa in perioada 17 octombrie – 14 noiembrie 2014, la Muzeul de Artă Arad, str. Gh. Popa de Teiuș 2-4, etaj 2. Organizatorul evenimentului este Primăria Municipiului Arad, in parteneriat cu Muzeul de Artă Arad, kinema ikon, galeria BARIL. Deschiderea va avea loc pe 17 septembrie orele 19:00.

In cadrul expoziției vom prezenta o selecție de lucrări de arta vizuala contemporana: fotografie, proiecții și instalații video, instalații interactive si net.art, alaturi de colecția permanentă a Muzeului de Artă Arad. In paralel cu expoziția, pe 18 octombrie, va avea loc atelierul teoretic cu titlul „Towards The Newly Untitled – tehnici mixte si estetici combinatorice.”

www.mediaartfestival.ro

DESCRIERE: Expoziția are ca temă prezența dominantă a fotografiei in spațiul vizual contemporan. Înconjurați de imagini virtuale sau fizice, vizitatorii sunt invitați să privească și să interacționeze cu lucrările expuse în sălile Muzeului de Arta din Arad.

Propunerile artiștilor invitați reprezintă intervenții directe în spațiul muzeului, conceptualizate independent, dar prezentate în dialog cu actuala colecție permanentă. În cazul expoziției
R.A.M., în sălile muzeului arădean de artă sunt expuse lucrări artistice realizate cu mijloace tradiționale sau moderniste, aparținând istoriei culturale locale, începând cu prima Pinacotecă din anul 1913 și continuând până în zilele noastre. Acestora li se alătură, se suprapun sau sunt încastrate lucrările realizate special pentru acest eveniment de către artiști, cu precădere tineri. Rezultatul poate fi circumscris ca o instalație multiplă, conținând zece instalații individuale, fiecare cu câte două Dispozitive: cel istoric și cel contemporan, puse pe simeze și în spațiu, în așa fel încât să provoace un dialog interactiv între medii, între mijloacele specifice de creație ale epocii respective și între conținuturi. Dacă muzeul de artă are în principal rolul de custode, responsabil pentru protecția patrimoniului artistic al orașului, prin aceste intervenții căutăm activarea discursului muzeistic local, și aducerea lui în contemporan. Strategia curatorială suprapune lucrările contemporane celor istorice, din colecția muzeului, fără a bloca (sau înlocui) identitatea acesteia.

Dorim să provocăm o dezbatere legată de rolul curatorului, criticului, al istoricului și respectiv al instituțiilor culturale în peisajul hyper-fotografic în care ne regăsim. În actualul context artistic din România, precum și în plan internațional, în ce măsură poate fi vorba de o “integrare” a celor două regimuri de reprezentare care se suprapun – cel istoric și cel contemporan? Să fie mai degrabă vorba de o adecvare / inadecvare? Poate aici intr-adevăr

Facebook Comments