ADMINISTRATIA FALCA PREGATESTE 50 DE MILIOANE DE EURO PENTRU FIRMELE PORTOCALII

by Cosmin Mihuta

Deşi până la alegerile locale mai avem un an şi jumătate, administraţia Falcă a început pregătirile din timp, aşa cum s-a întâmplat de fiecare dată în ultimii 11 ani. Nu vă gândiţi că cei din Primăria Arad au de gând să-şi întoarcă faţa către cetăţeni, să aibă grijă de banul public, să facă lucrări de calitate, să fie mai transparenţi şi aşa mai departe. Nici vorbă. Principala preocupare la final de an a administraţiei Falcă au fost firmele de casă, care în 2015 trebuie să-şi îngraşe serios conturile, pentru că vine campania din 2016, atât pentru alegerile locale, cât şi pentru parlamentare, iar primarul Aradului are ţinte înalte, care trebuie atinse. Altfel, cum să ajungă ministru, cum visează de ani buni, fără niciun rezultat?

Cum fără bani nimic nu e posibil, la final de an s-a pus temelia unei mega afaceri, de 50 de milioane de euro, care să asigure fondurile necesare pentru 2016. Despre ce este vorba. În ultima şedinţă a Consiliului Local Municipal Arad, primarul Gheorghe Falcă a iniţiat un proiect de hotărâre cu privire la aprobarea studiului de fezabilitate a obiectivului de investiţie „Regenerare urbană a spaţiilor dintre blocuri din cartierele Alfa, Faleza Mureş, Confecţii, Micălaca, Vlaicu şi centru, inclusiv zona protejată din municipiul Arad”. Mai precis, prin acest proiect, urmează să demareze o serie de lucrări în cartiere, pe domenii binecunoscute, mai ales de către cei de la Curtea de Conturi: parcări, trotuare, spaţii verzi, locuri de joacă, iluminat public, canalizări, mobilier urban. Adică, o paletă largă de lucrări, pentru o paletă strânsă de firme. Totul la suma de 50.277.889,83 euro, o nimica toată pentru un oraş în care căldura se poate închide de la o zi la alta, din cauza datoriilor CET, acumulate tot de clientela portocalie,subiect  asupra căruia vom reveni.

Cum spuneam, 50 de milioane de euro, care urmează să fie cheltuite, oficial, pentru cartiere, în realitate, pentru buzunarele firmelor de casă. Din informaţiile noastre, extrem de sigure, s-a şi făcut repartizarea acestor lucrări, astfel încât fiecare să ştie ce are de luat, dar şi ce are de dat. Avem o serie de firme, deocamdată le dăm doar iniţialele, dar promitem să revenim cu detalii, atunci când se organizează fiecare licitaţie. Aşadar, poate procurorii sunt curioşi să noteze câteva iniţiale, ca să ia cazul de la început, în aşa fel încât să poată să-i prindă mai uşor pe cei care sifonează banul public: U.V. SRL,  A.H. SRL, P.P. SRL, U. SRL. Ca să le fie şi mai uşor le dăm şi nişte străzi unde le pot găsi: Pădurii, Gheorghe Lazăr, Centura Nord, oraşul Sebiş. Iar lista va continua.

Sperăm ca autorităţile competente să preia acest caz din timp, astfel încât să nu mai avem scuze că nu am reuşit să-i interceptăm, că am aflat de lucrări abia după încheierea licitaţiilor, că nu există indicii cu privire la foloasele necuvenite. Noi vă promitem că vom urmări aceste lucrări pas cu pas, fiindcă subiectul e unul extrem de interesant.

cosmin.mihuta@livearad.ro

Facebook Comments