Primăria rezolvă „din pix“ problemele arădenilor: „Vom verifica, vom anunța, vom analiza“

by Cosmin Mihuta

Primăria Municipiului Arad a pus la dispoziția cetățenilor, la începutul acestui an, o nouă aplicaţie cu ajutorul căreia pot transmite sesizări direct către Primărie. Este vorba despre My Arad, o aplicaţie gratuită,  prin intermediul căreia arădenii pot sesiza municipalitatea în privința diverselor probleme din oraș legate de: iluminat public, câini comunitari, canalizare, maşini abandonate sau parcate neregulamentar, refacerea străzilor şi aleilor, salubrizarea străzilor, toaletare copaci şi întreţinere gard viu, ordine publică, solicitare locuinţă, revendicări în baza legii 10, comerţ ambulant, probleme de mediu sau ajutor social, respectiv ajutor de urgenţă.
Până aici, toate bune și frumoase. Numai că, la aproape cinci luni de la lansare, observăm că aplicația a fost făcută doar ca să se laude cei din primărie cu grija față de cetățean. Dacă faci o simplă verificare a modului în care cei responsabili cu aplicația rezolvă problemele sesizate, vei constata că totul e de fațadă, iar răspunsurile primite de arădeni sunt de genul „vom vedea“, „o să verificăm“, „o să anunțăm“ etc. În același timp, problema sesizată este bifată ca și soluționată, după astfel de răspunsuri evazive.

De exemplu, un cetățean reclamă faptul că pe strada Someșului colț cu Trenului, o porțiune de aproximativ 50 de metri nu este asfaltată și se produce mult praf din cauza mijlocului de transport în comun. Problema apare ca fiind soluționată, după următorul răspuns al celor din Primăria Arad: „Vom verifica în teren situația semnalată de dumneavoastră și vom lua măsuri“.

Pe str. Emil Monția la nr. 29, în Sânnicolaul Mic, este sesizat faptul că, „capacul gurii de canalizare ape pluviale lipsește de ceva vreme, gura de canalizare e acoperită cu o improvizație din lemn, canalizarea colectează frunze, hârtii, alte resturi pe care capacul cu grilaj avea rolul de a le opri“. Cum au rezolvat funcționarii problema: „Sesizare preluată și transmisă operatorului SC Compania de Apa Arad SA pentru luarea măsurilor care se impun.“

Un alt cetățean sesizează faptul că în Parcul Europa „s-a format o pseudo-parcare pentru mașini“. Rezolvarea primăriei: „Vom verifica în teren situația semnalată de dumneavoastră și vom lua măsuri“. Și cu asta, problema a fost soluționată, conform aplicației My Arad.

În intersecția străzilor Rândunicii cu Păpădiei, oamenii cer instalarea unor semne rutiere. Și această problemă a fost soluționată: „Vom verifica în teren situația semnalată de dumneavoastră și vom lua măsuri.“

Aleile de urcare dinspre trotuarul străzii Gheorghe Magheru înspre digul de pe malul Mureșului sunt deteriorate profund, se plânge un cetățean. „Situația semnalată de dumneavoastră este cuprinsă în cadrul programului de reabilitare“, răspunde primăria, iar funcționarii bifează problema ca și soluționată.

Lista e atât de lungă, încât e greu să cuprindem toate problemele ridicate de cetățeni, care sunt soluționate din pix de către Primăria Arad. Cert e că modul în care funcționează această aplicație ne arată că avem de a face cu un nou exercițiu de imagine, administrația Falcă mimând grija față de cetățean, când în realitate lucrurile stau exact pe dos.

Facebook Comments