COPY PASTE PANA LA CAPAT: FURAM DE LA TIMISOARA SI IDEEA STRATEGIEI CULTURALE PE ZECE ANI

by Cosmin Mihuta

Cei care se ocupă de campania Arad Capitală Culturală Europeană 2021 țin să se facă de râs până la capăt. În ultimele săptămâni, am arătat cum se copiază, efectiv, strategia celor de Timişoara, în cursa pentru titlul de Capitala Culturală 2021, dar şi strategia celor de la Cluj Napoca. Începând de la site, asociaţie, protocol cu partidele etc. Nu le mai enumerăm aici, fiindcă cei care ne citesc le ştiu foarte bine. Spunem doar că e o ruşine ca Aradul să nu aibă o echipă în stare să propună o strategie proprie, ci se prezintă cu oameni de slabă calitate, care plagiază efectiv ideile altora, în speţă ale celor din Timişoara şi Cluj Napoca.

Astăzi, prezentăm o nouă mostră de incompetenţă din partea responsabililor cu acest proiect, plătiţi cu bani publici (fiindcă banii pentru Asociaţia Arad Capitală Culturală 2021 vin de la bugetul local) să copieze munca altora. Gheorghe Falcă, primarul Municipiului Arad, ne anunţa cu surle şi trâmbiţe că s-a terminat maparea resurselor culturale ale Aradului şi că „următorul pas îl va constitui elaborarea strategiei culturale a municipiului pe o perioadă de 10 ani”. Lăsăm la o parte cuvintele şi proiectele pompoase care vor să arate cât de culţi sunt cei care coordonează acest proiect, deşi cei mai mulţi dintre ei n-au citit în ultimii ani altceva decât contorul de apă sau curent. Spunem doar că ideea cu strategia culturală pe zece ani este o nouă copie după Timişoara. În 16 aprilie, LiveArad.ro prezenta iniţiativa celor de la Timişoara de a avea o strategie pe … zece ani şi un calendar al evenimentelor culturale tot pe zece ani. Noi deocamdată am copiat doar strategia pe zece ani, dar punem pariu că în câteva săptămâni vom veni şi cu ideea „originală“ a evenimentelor pe zece ani.

Că se copiază după Timişoara, e evident. În primul rând, noi am avut o strategie culturală pe 2009-2013. Deci pe patru ani. De ce brusc pe zece ani ? De ce nu pe şapte ani, adică până în 2021, o strategie care să cuprindă campania pentru titlul de capitală culturală şi, eventual, evenimentele care se vor desfăşura în 2021 dacă vom câştiga competiţia ? Fiindcă nu-i duce capul pe cei care se ocup de acest demers. E mai uşor să furi de la alţii, decât să gândeşti. Vai de ea capitală culturală.

Facebook Comments