Un îndrăgit brand românesc dispare de pe piaţă după 56 de ani

by Andreea Radu

Arctic S.A., liderul pieței de electrocasnice din România, își aliniază denumirea cu noua identitate corporativă la nivel global și devine Beko România S.A., din aprilie 2024. Această transformare face parte din procesul prin care Arçelik își va redenumi operațiunile globale sub brandul corporativ internațional Beko. Exploatând patrimoniul și inovația mărcii de consum Beko, brandul corporativ Beko reunește angajații, operațiunile și partenerii pentru a-și consolida poziția de lider mondial în industria de electrocasnice.

Decizia luată astăzi, 9 aprilie 2024, de Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor, prin care Arctic S.A. devine Beko România S.A, marchează o etapă importantă în evoluția companiei. Acest proces de rebranding corporativ nu va avea consecințe asupra activității de zi cu zi a companiei, ci este menit să îi consolideze poziția pe piața internațională. De asemenea, se va asigura continuitatea tuturor brandurilor din portofoliu care generează valoare locală, astfel că brandul Arctic nu va fi afectat, produsele Arctic continuând tradiția de excelență și inovație, reflectând angajamentul continuu al companiei de a oferi electrocasnice de înaltă calitate la prețuri accesibile care îmbunătățesc viața de zi cu zi. Prin aceasta, compania își reafirmă dedicarea de a răspunde atât nevoilor consumatorilor săi locali cât și la nivel global, integrând cele mai recente tehnologii și tendințe de sustenabilitate în designul produselor sale, asigurând astfel că tradiția și inovația merg mână în mână pentru un viitor sustenabil. 

Începând cu anul 2002, Arçelik a investit în România peste 391 de milioane de euro în dezvoltarea capacității de producție, dar și în noi tehnologii sau sisteme moderne de management al producției. România își păstrează rolul strategic în cadrul Beko, țara noastră fiind o piață importantă de producție, datorită celor două fabrici – cea de frigidere de la Găești și cea de mașini de spălat rufe de la Ulmi. Aceasta din urmă este singura unitate de producție Industry 4.0 a grupului care a primit din partea Forumului Economic Mondial (WEF) statutul de Sustainability Lighthouse, în semn de recunoaștere a performanțelor sale în materie de sustenabilitate. În prezent, 84% din producția totală din fabricile de la Găești și de la Ulmi este exportată în peste 80 de țări. În România se produc trei branduri puternice – Arctic, Beko și Grundig, care oferă consumatorilor produse de înaltă calitate, la standarde internaționale.

„Suntem entuziasmați de această nouă etapă și de direcția pe care Beko o conturează pentru următorii ani. Rămânem fideli obiectivelor noastre de a oferi servicii de excepție pentru clienți, de a dezvolta soluții inovatoare și de a pune pe piață produse de calitate superioară. În plus, suntem nerăbdători să ne implicăm în explorarea unor oportunități și idei pentru colaborări constructive, cu scopul de a contribui la un viitor mai bun pentru industria de electrocasnice. Sunt mândru să mă aflu la conducerea companiei într-un moment atât de important pentru echipa noastră. De-a lungul anilor petrecuți aici am dezvoltat o legătură specială cu România, iar decizia de astăzi reprezintă un nou pas în angajamentul meu față de această țară care mi-a devenit acasă”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer, Arctic.

Facebook Comments