Trei din zece români sunt de acord cu închiderea supermarketurilor în weekend

by Andreea Radu

Propunerea de a închide supermarketurile și hipermarketurile de sâmbătă până luni dimineața este o inițiativă care își propune să aducă mai multe beneficii producătorilor locali, dar care ridică și multe semne de întrebare legate de confortul și obiceiurile oamenilor de cumpărături.
Potrivit unui studiu recent realizat de Reveal Marketing Research, citat de hotnews.ro, nu mai puțin de 90% dintre români preferă să își țină sesiunile de cumpărături la supermarket și hypermarket. Totul este la un loc, de la alimente la electronice. În topul preferințelor consumatorilor mai regăsim și clasicele piețe și magazinele de cartier.
În acest peisaj al cumpărăturilor, există un decalaj între generații și venituri. De exemplu, persoanele de peste 55 de ani înclină mai mult să meargă la piață, peste 2 treimi, mai precis. Doar un procent de 14% dintre români obișnuiesc să își comande online produsele alimentare, în special cei cu venituri mari de peste 8.000 RON.
În ceea ce privește orarul de cumpărături: 36% dintre noi suntem spontani, ieșim la cumpărături când simțim nevoia, pe când 33% preferă zilele lucrătoare, și 31%, weekendul.
Dar ce se întâmplă când vine vorba de propunerea de închidere a supermarketurilor la final de săptămâna? Ei bine, 85% dintre români sunt la curent cu această propunere, cu toate acestea, opinia publică este divizată: 41% se opun ideii, în timp ce peste o treime o susțin, mai ales cei cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani. Nu în ultimul rând, puțin peste un sfert sunt indeciși, cu o proporție mai mare de tineri între 18 și 24 de ani, care nu și-au format încă o opinie.
Dacă supermarketurile ar fi închise în weekend, majoritatea, peste două treimi, ar planifica mai atent cumpărăturile din timpul săptămânii, în timp ce o treime s-ar orienta către magazinele de cartier. Online-ul rămâne o opțiune pentru 8%, mai ales în rândul tinerilor.
Prin urmare, aceste cifre ne arată un peisaj complex al preferințelor și obiceiurilor noastre de cumpărături. Schimbarea propusă aduce cu ea atât provocări, cât și oportunități, iar decizia finală va trebui să echilibreze nevoile tuturor.

Facebook Comments

Centrul de preferințe pentru confidențialitate