Știai că biroul este precum o carte de vizită pentru o afacere de succes? Află care sunt cele mai importante detalii pentru sediul companiei tale

by Andreea Radu

Antreprenorii de succes știu din experiența proprie că aspectul unui birou este un element cheie atunci când se discută despre posibilitatea avansării pe plan profesional, prin semnarea contractelor cu diferiți clienți. Așa cum tu, ca om de afaceri, trebuie să ai o ținută impecabilă, care să te pună în valoare, la fel și locul de muncă are nevoie de un aspect îngrijit, ordonat, care să determine angajații să fie cât mai productivi, dar în același timp odihniți pentru avea un randament optim.

Iată elementele necesare unui birou ideal:

  1. Recepția (Front Desk)

Este precum coperta unei cărți. Trebuie să fie simplă, dar să conțină toate elemente care definesc afacerea ta. Aici, poți amplasa un set de fotolii în diferite culori, unde clienții și partenerii de afaceri pot aștepta confortabili până să intre în ședințe sau să participe la prezentări. Include aici un dozator de apă, o măsuță cu câteva flyere și chiar un tonomat de cafea. Este important de precizat faptul că recepția este locul unde se pot face amenajările interioare în funcție de sezon și/sau sărbători, pentru o atmosfera cât mai plăcută și mai primitoare.

  1. Sala de ședințe (centru de conferințe)

Este una dintre cele mai importante camere din birou. Trebuie să fie spațioasă, cu ferestrele mari pentru a permite lumina naturală să pătrundă în fiecare colț și totodată să ofere o panorama a orașului dacă este situată la un etaj superior. Din această încăpere nu poate lipsi videoproiectorul controlat prin telecomandă, montat sus deasupra mesei centrale, ecranul de proiecție și câteva flipcharturi de o parte și de alta a acestuia, pentru a face diverse notițe și scheme.  Se recomandă ca pereții să fie în culori simple și elegante, cu nuanțe de verde și maro, iar amplasarea unor palmieri de interior în dreptul ferestrelor, vor decora cu stil încăperea.

  1. Spațiul comun de lucru

Este locul unde se află motoarele companiei tale: angajații. Este indicat să fie amplasat aici un birou circular, cu mai multe scaune în jurul acestuia și neapărat să fie pus la dispoziție un dozator de apă, deoarece este dovedit științific că prin hidratare se oxigenează creierul, ducând la creșterea productivității. Trebuie să arăți compasiune față de angajații tăi, pentru că ei sunt cele mai importante piese din puzzle-ul afacerii tale, așa că amenajează această sală de lucru cu o chicinetă unde să fie disponibile diverse electrocasnice precum un aparat de cafea, un cuptor de microunde și un minifrigider pentru un plus de confort. Acestea vor neutraliza orice gând negativ, precum și dorința de abandon a sarcinilor zilnice.

  1. Spațiul pentru fumat

Orice companie trebuie să beneficieze de o astfel de dependință, similară unei terase. De multe ori, companiile închiriază sau cumpără spații dintr-o clădire cu mai multe nivele, unde locul pentru pentru fumat este amplasat la parter, într-un spațiu deschis pentru a fi în conformitate cu prevederile legale de securitate, fiind totodată și un loc de adunare în caz de incendiu. Dar, un astfel de loc se găsește ca o anexă a spațiului comun de lucru, unde angajații pot ieși pentru o scurtă pauză, și să stabilească noi obiective și sarcini într-un mod mai amical, bucurându-se de o cafea și de câteva clipe de relaxare.

Pe lângă accesul cu ușurință în toate aceste camere, de la birou nu trebuie să-ți lipsească articolele de papetărie și câteva piese de veselă. Totodată, în fiecare unitate a biroului, trebuie să existe dulapuri pentru păstrarea în siguranță a documentelor.

 

sursa foto: unsplash.com

Facebook Comments