SIGLA „ARAD CAPITALA CULTURALA EUROPEANA 2021“ NU E ORIGINALA ! VEZI DE UNDE E INSPIRATA

by Cosmin Mihuta

Povestea asta cu Arad Capitală Culturală Europeană 2021 tinde să se transforme într-o comedie cu proşti. Dacă n-ar fi pe banii noştri, mai că ne-ar veni să râdem. Din păcate, e de plâns, fiindcă bătaia asta de joc la adresa arădenilor, pe care oamenii lui Falcă o numesc campanie, se desfăşoară pe miliarde de lei, care ar fi putut să meargă spre alte zone mult mai importante şi nu spre clientela incompetentă a PDL.

Problema e că, pe lângă mulţi bani acordaţi de la buget, cei din asociaţie nici măcar nu se chinuie să facă vreo chestie originală. Toată campanie e de fapt o chinezărie, o copie ieftină a ceea ce fac alţii, în special cei de la Cluj-Napoca şi Timişoara. Din păcate, atât pot cei aleşi de primarul nostru drag să facă parte din asociaţie. De fapt, am văzut ce mână are Falcă la oameni, din ceea ce a ales în jurul său la partid: analfabeţi, bătăuşi de neveste, oameni cercetaţi pentru spălare de bani etc.

Am arătat în materialele anterioare cum s-au inspirat „competenţii“ lui Falcă de la Timişoara sau Cluj-Napoca: şi cu asociaţia, şi cu protocolul cu partidele, şi cu strategia culturală. Astăzi, aflăm că şi logo-ul e uşor inspirat. Asta după ce a fost folosit de primărie cu mult înainte de a se știi că e câștigător. Că așa e la Arad, câștigătorul se știe dinainte de a începe competiția. Cel mai bun exemplu e licitația pentru tramvaie. Cine se uită la logo-ul Aradului pentru Capitală Culturală Europeană şi cel pe care l-a avut Maribor, în 2012, când a fost capitală culturală pe bune, nu în visul lui Falcă, cum suntem noi, nu poate să nu se minuneze de asemănarea izbitoare, ca şi concept, în special. Dacă schimbi steluţele noastre cu globurile slovenilor logo-ul e acelaşi. Nicio diferenţă. Şi e cam greu de crezut că i-a lovit pe doi inşi inspiraţia să facă două logo-uri aproape identice, pentru acelaşi tip de eveniment. Din păcate, atât pot cei de la Asociaţia Arad Capitală Culturală Europeană 2021, despre care aflăm că încasează mii de euro lunar, ca să organizeze nişte simpozioane care nu interesează pe nimeni. Sperăm ca în săptămânile următoare să putem prezenta şi sumele pe care le încasează aceste persoane, făcând deja o solicitare către Primăria Arad în acest sens. De asemenea, ar fi interesant să vedem şi celelalte logo-uri înscrise în concursul organizat de asociaţia Arad Capitală Culturală 2021.

 

cosmin.mihuta@livearad.ro

sigla maribor arad

Facebook Comments