SE ÎNTÂMPLĂ ÎN ROMÂNIA: AUTOSTRADA E GATA, DAR LIPSEŞTE PODUL DE LEGĂTURĂ

by Florian Popa

Circa 8,7 km de autostrada de langa Cluj Napoca, pe lotul Gilau – Nadaselu, vor fi gata la final de 2016, insa tronsonul nu va putea fi deschis circulatiei pentru ca lipseste podul peste Somes care sa-l lege de restul autostrazii A3 pana la Campia Turzii. „Nu vor putea fi utilizati, intr-adevar, o perioada de timp. Lipseste acest pod”, recunoaste seful de la Drumuri, Catalin Homor, intr-un interviu pentru HotNews.ro. Licitatia pentru pod a fost demarata in 2015, dar anulata la inceptuul anului. „Documentatia a fost foarte slaba. Am refacut-o si in saptamanile urmatoare va fi pe SEAP”, a spus Homor.

Cei 8,7 km din A3 langa Cluj-Napoca, intre Gilau si Nadaselu sunt intr-un stadiu avansat de executie si au toate sansele sa fie terminati pana la finalul anului de catre constructorul roman UMB. Chiar si asa, tronsonul nu va putea fi deschis traficului pentru ca podul peste Somes care uenste tronsonul de restul autostrazii A3 spre Campia Turzii nu a fost terminat. Inceput de pe vremea contractului Bechtel, podul a ramas pe jumatate realizat si a asteptat sa fie refacut, insa autoritatile nu s-au miscat eficient.

„S-a pornit in anul 2015 cu o licitatie pentru acest pod. Documentatia a fost foarte slaba, iar asta a fost si motivul pentru care la inceputul lui 2016 s-a anulat licitatia. Nu o mai puteam relicita in aceeasi maniera si am cerut completarea proiectului. S-a realizat acest lucru in luna mai, s-a reproiectat, s-au facut liste de cantitati si s-a facut o documentatie solida. Am scos-o la licitatie. E trimisa la Agentia pentru Achizitii Publice. Probabil in cel mult o saptamana, o saptamana jumatate va fi in SEAP”, a declarat pentru HotNews.ro directorul Companiei de Autostrazi (CNADNR), Catalin Homor.

„Nu vor putea fi utilizati [n.r. cei 8,7 km], intr-adevar, o perioada de timp. Lipseste acest pod. Daca ne-am fi grabit am fi scos la licitatie iar o documentatie slaba, iar, probabil, am fi avut contestatii si am fi anulat licitatia”, a precizat Homor.

Intrebat de ce nu a luat in calcul ca CNADNR sa finalizeze podul in regie proprie, data fiind decalajul care apare in raport cu lotul ce e aproape gata, Homor a explicat ca este vorba de o lucrare prea complicata pentru Compania de Drumuri.

„Este o lucrare destul de complicata. Compania nu a mai facut poduri de foarte mult timp, nu este un proiect cu care sa facem experimente”, a raspuns Homor.

Sursa: hotnews.ro

Facebook Comments