,,Școala altfel”… altfel la Liceul Tehnologic ,,Francisc Neuman” Arad

by Adrian Topor
Please follow and like us:

Arad. În perioada 30 martie-3 aprilie 2020, elevii și cadrele didactice ale Liceului Tehnologic ,,Francisc Neuman” Arad au realizat, parcurs și implementat activități educative specifice Programului național ,,Școala altfel”.

Suspendarea cursurilor pentru elevi, ne-a pus în situația de a găsi o cale prin care să realizăm activitățile propuse pentru această săptămână. Drept urmare am utilizat instrumentul digital web 2.0 Padlet. Această aplicaţie online permite utilizatorilor să-și exprime cu ușurinţă opiniile pe un subiect comun pe un „avizier” virtual (wall). Peretele este, de fapt, o pagină web unde utilizatorii publică scurte mesaje conţinând text, imagini, clipuri video şi/sau legături. Poate fi folosit pentru sesiuni de brainstorming, a posta adrese de internet utile, cuvinte noi, termeni sau comentarii pe o temă dată. Colaboratorii pot fi invitaţi prin e-mail sau cu ajutorul URL–ului.

Panoul creat are nouă coloane realizate pe următoarele domenii: educație culturală, elearning, autocunoaștere, educație pentru carieră, ne jucăm, desenăm, educație pentru sănătate, siguranța pe internet și feed-back elevi. Prin intermediul grupului de whatsapp sau messenger al clasei, elevii au primit link-ul https://ro.padlet.com/avacovici/kryusk33j325.

Prin intermediul învățătorilor și diriginților, elevii au fost ghidați să parcurgă activități specifice vârstei și preocupărilor lor, încurajați să se implice în activități interactive, să evalueze fiecare activitate propusă printr-un comentariu sau vot. Elevii au avut de realizat sarcini de lucru diverse: completarea fișelor de activitate, a chestionarelor, realizarea unor activități practice, vizionarea de documentare, accesarea link-urilor recomandate, ascultarea discursurilor motivaționale, realizarea desenelor…

Instrumentul contribuie la îmbunătățirea competențelor elevilor precum: gândirea critică și rezolvarea de probleme – elevii au analizat și dat răspunsuri, exprimat opinii; conștientizarea culturală – au valorizat patrimoniul cultural național și european;  colaborarea și comunicarea – elevii au utilizat instrumente colaborative pentru a comunica impresii, comentarii, evaluări; comunicarea într-o limbă străină – elevii au exersat discuții în limba engleză sau franceză; creativitatea și inovarea – elevii au descoperit ceva nou; informarea – elevii au căutat, accesat resurse online, selectat materiale; utilizarea instrumentelor digitale – elevii au folosit social media și resursele digitale; flexibilitatea – elevii au lucrat în ritm propriu.

Panoul padlet este integrat ca rezultat în proiectul de parteneriat strategic Erasmus+ ,,Effective elearning system based on digital competences”, dovadă a folosirii de către cadrele didactice și elevi a competențelor digitale efectiv și cu încredere. Prof. dr. Adina Avacovici – director adjunct al școlii a conceput panoul padlet ,,Școala altfel”. Autori ai postărilor au fost: prof. Cosmin Julan, prof. Monica Șerban, prof. Adina Hărțău, prof. Corina Coșeri, prof. Camelia Iovescu, prof. Cristina Gal, prof. Ramona Hanga, psiholog Otilia Ardelean.

Astfel am oferit elevilor noștri posibilitatea de a se menține în formă, i-am ajutat să învețe în continuare și în același timp am păstrat legătura cu ei.

 

 

 

 

prof. dr. Adina Avacovici

prof. Cosmin Julan

Facebook Comments