Rezultatele administrației Bibi: Ştrandul Neptun a ajuns la sub 100.000 de vizitatori anual

by Adrian Pavel

Ştrandul Neptun din Arad, în trecut considerat cel mai mare din România şi al doilea cel mai mare din Europa aflat pe o apă curgătoare, a pierdut anual din numărul de vizitatori, iar în sezonul estival încheiat a avut puţin peste 83.000, chiar dacă pe site se laudă că are anual 3.000.000 de vizitatori.
„Ştrandul este situat în spaţiul încadrat de bucla Mureşului, pe o suprafaţă de peste 20 de hectare de verdeaţă. Este al doilea ştrand ca mărime din Europa situat lângă o apă curgătoare. (…) Ştrandul a devenit unul dintre cele mai spectaculoase locuri de agrement din Europa. Prin cele trei intrări ale ştrandului anual intră peste 3.000.000 de vizitatori”, scrie pe site-ul oficial al zonei de agrement, administrată de SC Recons SA, o societate aflată sub autoritatea Consiliului Local Municipal Arad.
Potrivit datelor transmise de Primăria Arad la solicitarea AGERPRES, în sezonul care s-a încheiat la finalul lunii august s-au vândut 83.065 de bilete şi 58 de abonamente. Astfel, au fost înregistraţi mai puţini vizitatori decât în 2022, cânt s-au vândut 89.833 bilete şi 100 de abonamente.
În urmă cu două decenii, ştrandul municipal din Arad era o atracţie naţională şi avea sute de mii de vizitatori pe an. Zona comercială avea peste 80 de terase, cluburi şi restaurante şi atrăgea seară de seară mii de tineri. Baza de agrement şi-a pierdut însă atractivitatea după ce zona comercială a fost separată de cea a bazinelor. Rând pe rând, localurile au început să se închidă şi doar câteva mai funcţionează în fosta zonă comercială a ştrandului, transformată oficial de administraţia locală în Parcul Cetăţii. În acest parc se poate intra liber, în timp ce zona bazinelor a fost îngrădită.
Prin separarea celor două zone, ştrandul şi-a redus suprafaţa la jumătate, de la 40 de hectare la 20 de hectare.
Contactat de AGERPRES, directorul Recons SA, Laurenţiu Puf, afirmă că are planuri să schimbe situaţia şi să facă din ştrand din nou o zonă atractivă. Instalat pe funcţie în urmă cu doar o lună, Laurenţiu Puf spune că în următorii ani se vor dezvolta noi zone de atracţie pe „Neptun”.
Legat de prezentarea de pe site, în care se arată că ştrandul are 3.000.000 de vizitatori pe an, Laurenţiu Puf a spus că cel mai probabil „datele de pe site nu au mai fost actualizate”, chiar dacă zona de agrement nu a avut niciodată atât de mulţi vizitatori. Directorul Recons SA a precizat doar că scăderea numărului de vizitatori din acest an faţă de anul trecut a avut loc din cauza vremii nefavorabile şi a spus că ştrandul a înregistrat pierderi, fără să precizeze la ce sumă se ridică acestea, scrie agerpres.ro.
În timp ce zona de agrement cea mai cunoscută a Aradului şi-a pierdut din atractivitate în fiecare an, la 20 de kilometri de municipiu devine tot mai cunoscută plaja Lacului Ghioroc, zonă supranumită „Litoralul Vestului”. Lacul Ghioroc are o suprafaţă de 66 de hectare, iar plaja şi zona de agrement au o suprafaţă totală de 40 de hectare. Plaja este amenajată cu nisip fin, palmieri, umbrele, baldachine, terase, tobogane de apă, locuri de joacă pentru copii şi un camping.
Plaja Ghioroc este folosită de zeci de ani de turişti, însă în ultimii ani aici au apărut investiţii publice şi private care au atras mii de vizitatori din toată zona de vest a ţării, dar şi din Ungaria. Astfel, în în sezonul care s-a încheiat, aici au fost 120.000 de vizitatori, cu 10% mai mulţi decât anul trecut. Totodată, cu 30.000 – 40.000 mai mulţi decât la Ştrandul Neptun din Arad.

Facebook Comments