Prima autostradă construită de chinezi în România

by Andreea Radu

După trei ani de la lansarea licitațiilor în 2019, China Civil Engineering Construction Corporation a fost declarată câștigătoare pentru proiectarea și execuția Lotului 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord (A0 Nord), a anunțat vineri Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, conform Hotnews.ro.
„CNAIR SA a finalizat procesului de reevaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului de ”Proiectare și Executie Autostrada de Centura București km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 3: km 39+000-km 47+600””, a anunțat compania.
China Civil Engineering Construction Corporation va proiecta și executa cei 8,6 km ai A0 contra sumei 397.996.117,63 lei fără TVA și ar urma să fie gata în 30 de luni de la semnarea contractului, din care 12 luni sunt destinate perioadei de proiectare și 18 perioadei de execuție a lucrărilor, după ordinul de începere.
„Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, mai arată comunicatul CNAIR.
Perioada de garanție este de 10 ani.
”În cadrul contractului antreprenorul va construi inclusiv 7 pasaje (două dintre acestea cu lungimi de 318,30 m, respectiv 466,50 m). Construcţia Lotului 3 (Afumaţi -Pantelimon) va costa 397,99 milioane de lei (fără TVA) şi este finanţată din fonduri europene”, a menţionat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
”În cadrul contractului, viitorul antreprenor va realiza mai multe lucrări de artă complexe, incluzând 7 pasaje pe şi peste autostradă, două dintre acestea având lungimi de 318,30 m, respectiv 466,50 m. Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi respectiv după soluţionarea contestaţilor/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a precizat CNAIR.
Deși la începutul anului se discuta de o posibilă inaugurare parțială pe A0 Sud, nu vom avea niciun kilometru de autostradă pe A0 deschis traficului în 2022.
Din 101 km cât ar urma să aibă Autostrada de Centură A0 pe 75,5 km sunt semnate contracte, iar pe o bună parte se și lucrează: pe toată A0 Sud (52 km), precum și pe 19 km (DN1-DN2) din A0 Nord, acolo unde constructorul român UMB a pornit șantierul.
În 2023 și 2024 toți cei circa 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 ar trebui teoretic să fie finalizați și să fie deschiși traficului, oferind traficului greu și de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.
Pe cele trei tronsoane ale A0 Sud se lucrează în prezent, deși execuția pe tronsonul 3 este mult în urmă, după ce și așa acumulase întârzieri mari din timpul etapei de proiectare, grecii de la Aktor au primit avizul CNAIR abia în urmă cu un an, deși contractul fusese semnat încă din 2019.

Facebook Comments