Porția de sănătate ascunsă în ardeiul gras și frații lui

by Dana B.
Please follow and like us:

Ardeiul gras si fratii lui, ardeiul capia, ardeiul iute si gogosarul, reprezinta unele dintre cele mai sanatoase legume de care dispunem in luna septembrie. Buletinul de analize al ardeilor scoate la iveala o compozitie naturala de exceptie, de la vitamine, la antioxidanti si minerale, nutrienti extrem de benefici in buna functionare organismului.

Buletinul de analize al ardeilor scoate la iveala o compozitie naturala de exceptie, de la vitamine, la antioxidanti si minerale, nutrienti extrem de benefici in buna functionare organismului. Cea mai buna forma sub care ii putem consuma este cea cruda, in salate sau sub forma de suc proaspat. Dar virtutile lor curative continua si dupa ce ii muram sau ii coacem pe plita. Iata de ce nu trebuie sa ratam cura cu ardei in luna septembrie, perioada in care aceasta leguma e mai viguroasa si mai gustoasa ca oricand. Sursa numarul unu de vitamina C: Principala substanta activa din ardei se numeste capsaicina si da culoarea legumei, cea mai multa fiind in cei rosii. Aceasta este un anticoagulant eficient, care ajuta la prevenirea infarctului miocardic si a atacului cerebral. Toate soiurile de ardei contin vitamina C in cantitati uriase, insa ardeiul gras verde are de doua ori mai multa vitamina C decat citricele, iar ardeiul rosu iute contine cu 330% mai multa vitamina C decit o portocala scrie caplimpede.

Ardeiul rosu este mai sanatos decat cel verde, cu o cantitate de vitamine A si C de doua ori mai mare. Conform unui studiu, chinezii, care consuma mari cantitati de ardei, si mai ales ardei iuti, au cu 27% mai putine sanse de a face cancer pulmonar, si asta in conditiile in care sunt printre cei mai mari fumatori din lume. Ardeii copti se pastreaza in pungi de plastic, in frigidr, nespalati, pana la sapte zile, fara a-si pierde prospetimea. Ardeii dulci pot fi congelati fara sa fie opariti. Ardeii copti sunt un fel apreciat in bucataria romaneasca, indeosebi de catre persoanele cu stomac sensibil. Copti si curatati de coaja, sunt mai usor de digerat. Legumele se coc, apoi se pun intr-o punga etans si se lasa 15 minute sa se abureasca. Se scot din punga si se da jos coaja. Se scot cotorul si semintele, se scurg si se aseaza portionat in pungi. Dupa racire, se aseaza in congelator. Ardeiul gras are putine contraindicatii: in perioada sarcinii, deoarece poate stimula uterul, si in cazul alergiei la ardei. in unele cazuri, ardeiul nu este bine tolerat de persoanele cu fierea mai sensibila.

 

Sursa: sanatate.bzi.ro

Facebook Comments