Pasarela lui DrujBibi de la Trei Insule, mai scumpă decât autostrada

by Cosmin Mihuta

Dacă v-ați îndoit vreodată că primarul Călin Bibarț, zis și DrujBibi, este un demn urmaș al tătucului Falcă, avem încă o dovadă. Cea a lucrărilor publice, la prețuri umflate, care ne aduc aminte de celebrele bănci de pe  Mețianu, achiziționate de actualul europarlamentar la „doar“ 8000 de euro bucata, pe vremea când era primar. Putem spune, fără să exagerăm, că elevul și-a întrecut profesorul, iar DrujBibi ne uimește cu abilitatea de a prezenta în mod pozitiv lucrări la prețuri astronomice. Culmea, e și aplaudat pentru asta, semn că arădenii sunt mulțumiți când cineva le umblă la buzunar.

Să luăm exemplul celei mai recente investiții prezentate de domnul primar: podul de la Trei Insule. Nu, nu e vorba de podul de pontoane de la ștrand, care trebuia mutat de vreo patru ani la Trei Insule, Nici vorbă, pontoanele cu pricina au dispărut ca prin minune, dar despre asta cu altă ocazie. Vorbim despre o pasarelă pietonală nouă, la care au început lucrările, susține primarul, și care va costa… 3 milioane de euro, adică 15 milioane de lei.

Culmea e că nimeni nu s-a întrebat cum poate să coste o pasarelă pietonală de 100 de metri lungime și 3,5 metri lățime 3 milioane de euro, în condițiile în care avem exemplu pasarela realizată la ștrand, în lungime de 230 de metri, adică mai mult decât dublu, de 4,4 metri lățime, la prețul de 10 milioane de lei (2 milioane de euro). Preț considerat și el astronomic la acea vreme. Înțelegem că s-au scumpit materialele, dar nici chiar așa.

Domnul Bibarț reușește performanța de a depăși cu mult prețul lucrărilor la nivel de autostradă, dar toată lumea e fericită că se face. Știm că la Arad circulă vorba „a furat, dar a și făcut“, o altă moștenire ușoară pe care tătucul Falcă i-a lăsat-o învățăcelului Bibarț. Un kilometru de autostradă în România costă aproximativ 4,5-5 milioane de euro în zona de câmpie, 7-8 milioane de euro în zona de deal, 25-28 de milioane de euro în zona montană. Cu alte cuvinte, nici măcar în zona montană, 100 de metri de autostradă nu costă cât pasarela pietonală de 100 de metri a primarului DrujBibi, din zona Trei Insule. Sigur, unii ar spune că am comparat mere cu pere, ceea ce e adevărat. E exegerat să pui în balanță 100 de metri de autostradă, cu o lățime de 26 de metri, cu o biată pasarelă pietonală de 100 de metri, cu lățimea de 3,5 metri.

Dar la Arad, orice e posibil, fiindcă se știe, organele abilitate au interdicție de ani de zile la Primărie și societățile subordonate. Altfel, ar verifica prețurile pentru pasarela pietonală, pentru parcul de pe Mărului, pentru parcul din zona Micălaca 300, de pe malul Mureșului, iar lista ar putea continua, dar nu are niciun sens să obosim autoritățile competente cu astfel de exemple.

 

Facebook Comments

Centrul de preferințe pentru confidențialitate