Deși sute de mii de cetățeni au primit deja noile cărți electronice de identitate, multe instituții publice nu dispun încă de aparatele necesare pentru citirea datelor stocate pe cip. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a precizat, pentru Digi24.ro, că achiziția acestor echipamente este responsabilitatea fiecărei instituții.
Pe 1 septembrie, o persoană a reclamat că la Direcția Taxe și Impozite Locale din Sectorul 3 nu a putut folosi cartea electronică de identitate, pentru că instituția nu are cititor de cip, potrivit sursei citate. „În mod absurd, oamenilor li se cere dovada tipărită a adresei de domiciliu, deși aceasta este deja stocată digital pe cipul Cărții Electronice de Identitate (…) Situația generează birocrație suplimentară, discriminare și pierdere de timp, afectând în special persoanele în vârstă sau vulnerabile”, a afirmat aceasta.
Într-un răspuns pentru publicația citată, Ministerul de Interne a precizat că dotarea instituțiilor cu cititoare de carduri este responsabilitatea acestora, nu a MAI. Responsabilitatea adaptării infrastructurii informatice revine instituțiilor care solicită informațiile regăsite pe suportul electronic de stocare al CEI, cu atât mai mult cu cât, prin implementarea CEI, se urmărește facilitarea interacțiunii cetățeanului cu instituțiile publice”, a transmis ministerul.
MAI a explicat că pentru citirea adresei sau a altor date de pe buletin este nevoie de un cititor și de aplicația IDPLUGMANAGER, care permite accesarea informațiilor, semnarea electronică a documentelor și autentificarea în sistemele informatice ale statului.
Totodată, prin Direcția Generală de Evidență a Populației, ministerul spune că oferă sprijin tehnic și clarificări instituțiilor care au nevoie de suport.
Noile buletine, blocate în birocrație: instituțiile nu au cititoare de cip
Facebook Comments