În ce țară se stă cel mai mult în fața televizorului

by Dana B.

Oamenii petrec, în medie, la nivel mondial, aproape trei ore zilnic în faţa televizoarelor, iar nord-americanii sunt cei mai mari consumatori de conţinuturi TV, potrivit unui raport pe 2017 al Eurodata TV Worldwide, dat publicităţii luni, transmite AFP.

Potrivit raportului Eurodata TV Worldwide, conţinuturile TV încă sunt atractive, deşi din ce în ce mai multe persoane aleg platforme de streaming precum Netflix şi Amazon.

Americanii şi canadienii petrec, în medie, zilnic câte patru ore şi trei minute în faţa televizoarelor.

Europenii se situează pe locul al doilea, cu trei ore şi 49 de minute, urmaţi fiind de telespectatorii din Rusia şi de cei din Brazilia, potrivit datelor furnizate de acest raport, care au fost colectate din 95 de ţări.

Raportul a fost prezentat la MIPTV, cel mai mare târg dedicat pieţei TV din lume, care are loc la Cannes, în Franţa, în perioada 9 – 12 aprilie.

Asiaticii se uită cel mai puţin la televizor, comparativ cu celelalte mari pieţe – două ore şi 25 de minute.

Obiceiurile de vizionare s-au modificat, cu serviciile de replay adăugând, în medie, „opt procente audienţelor” în 35 dintre ţările unde s-a măsurat acest factor.

Iar „millennials” (cei născuţi în anii 1980 până în anii 2000) şi tinerii adulţi petrec din ce în ce mai mult timp pe mobil pentru a viziona conţinuturi.

În Suedia, una dintre cele mai avansate ţări din punct de vedere digital, tinerii adulţi se uită la TV, în medie, până la două ore zilnic.

Eurodata TV a mai descoperit că tinerii petrec timp online sau folosesc servicii de replay pentru a urmări emisiuni care le sunt dedicate, precum reality show-uri, seriale cu cei de seama lor, ale căror audienţe sunt câteodată de două ori mai mari pe internet decât atunci când sunt distribuite pe TV.

SUA şi Marea Britanie rămân principalii exportatori de programe şi formate TV, urmate de Franţa, Germania şi Turcia. Serialele turceşti, orientate spre universul familiei, au un mare succes în Orientul Mijlociu, America de Sud şi Balcani.

Superproducţiile internaţionale, precum „The Voice”, sunt însă mai puţine ca în trecut, iar marea tendinţă în prezent este de a crea conţinuturi care au ca ţintă anumite nişe (tineri, femei, persoane în vârstă) mai degrabă decât pentru o audienţă generală mare.

 

Sursa:

Facebook Comments