Haos legat de admiterea la liceu. Nimeni nu e de acord cu nimeni

by Andreea Radu

În problema admiterii la liceu nimeni nu e de acord cu nimeni. Ministrul Educației, Ligia Deca, vrea ca liceele de renume, pentru care există mare concurență, să aibă posibilitatea să-și organizeze examen propriu de admitere, pe lângă Evaluarea Națională. Sindicatele doresc o Evaluare Națională extinsă, dar fără examen de admitere la liceu. Iar elevii vor ca lucrurile să rămână ca până acum și se plâng că deja sunt copleșiți de presiunea pusă pe ei, scrie b1tv.ro.
Ligia Deca trebuie să ia o decizie până pe 23 martie. E termenul dat de pemierul Nicolae Ciucă. Proiectele Legilor Educației vor ajunge apoi la dezbatere și vot în Parlament. Dacă vor fi aprobate până la finele anului şcolar, se vor aplica de toamna viitoare.
„După Evaluarea Naţională, care rămâne în aceeaşi formulă de până acum, limba şi literatura română, matematică şi limba maternă, pentru liceele care au avut concurenţă, pentru profilurile care au avut concurenţă, dacă liceele doresc, pot organiza concurs de admitere pentru 60 la sută din locuri”, a declarat ministrul Educației. Sindicatele avertizează că propunerea Ligiei Deca e discriminatorie.

„Într-o clasă vom avea elevi care au dat examen şi care au dat doar Evaluarea Naţională, vorbim aici despre o discriminare serioasă. Cred că admiterea la liceu trebuie sa fie identică pentru toţi elevii”, a spus Cornelia Stavri, de la FSLI.
Elevii spun și ei că măsura propusă de ministru e discriminatorie: „Vor fi subiecte mult mai dificile, deoarece colegiile vor să-şi selecteze copiii şi să-i ia pe cei mai buni, vor să ia elitele. Ar fi un fel de discriminare pentru persoanele care se străduiesc pentru nivelul mediu sau un pic peste medie, cum este la Evaluare”.

Ce propun elevii și sindicatele legat de admiterea la liceu

În schimb, sindicatele cer Evaluare Naţională cu cinci probe: matematică-informatică, română, ştiinţe exacte, umaniste şi limba maternă plus repartizare computerizată, ca acum.
„De ce ne este teamă să avem o testare pe competenţele pe care ar trebui sa le stăpânească la sfârşitul ciclului gimnazial?”, a spus Marius Nistor, de la Sindicat Spiru Haret, potrivit Observator News.
Iar elevii vor ca pur și simplu să nu se schimbe nimic, să fie totul ca până acum și se plâng că deja e mare presiune pe ei.
„Şi mama pune presiune pe mine, şi tata la fel şi vor să iau o notă destul de mare în examen. E o stare aşa, de depresie, nu prea e OK”, s-a plâns Teodor.
Elisa, în schimb, spune că dacă tot cei mari vor să facă schimbări, măcar să țină cont de preferințele celor mici: „Aş zice mai degrabă ce înclinaţie are copilul. De exemplu, dacă vrea să se ducă la filologie, să dea română şi istorie sau alte materii. Pentru mate-info poate să fie matematică, fizică, informatică”.

Facebook Comments