E-sports – sporturile viitorului vor fi cele digitalizate?

by webeditor

Află de ce sunt atât de populare competițiile de e-sports, care sunt trendurile în această industrie și multe alte informații interesante.

Societatea modernă înseamnă o viteză în plus la ritmul de viață, căutarea de avantaje cu orice ocazie și câștiguri imediate – https://infospeed.ro/2021/02/08/bonusurile-la-jocurile-de-noroc-cum-sa-pariezi-cu-o-viteza-in-plus/ – așadar, noi oportunități pentru omul către trăiește în “secolul vitezei”. Nici nu este de mirare faptul că pe fondul pandemiei, sporturile clasice au fost devansate cu peste 40% în preferințele fanilor de e-sports.

În timp ce sponsorizările pentru evenimentele sportive tradiționale au scăzut cu 40% în primele trei luni ale anului 2020, cele pentru competițiile de e-sports au crescut cu 53%. Iar perspectivele de viitor indică o creștere solidă a încasărilor sectorului sporturilor digitale de până la 1, 5 miliarde dolari în 2023.

E-sports – sectorul de jocuri care s-a transformat într-o industrie de sine stătătoare

Prima competiție de e-sports a fost organizată în anul 1972 la Universitatea Stamford, dar abia în 1980 a avut primul eveniment cu o participare masivă (peste 10,000 de persoane). În 1997 a apărut CPL (Cyberathlete Professional League), o ligă e-sports care oferea un premiu de 15,000 de dolari câștigătorului. Peste 20 de ani, în 2017, câștigătorilor turneului The International le-au fost oferite premii cu o valoare totală de 24,6 milioane de dolari.

În ceea ce privește nivelul de audiență, acesta înregistrează o creștere anuală de 9%, în 2019 fiind raportați peste 454 de milioane de urmăritori, ca în 2023, numărul acestora să ajungă la 646 de milioane. Criza sanitară a consolidat poziția e-sports pe piața sporturilor, competițiile digitale fiind preferate de mare parte dintre fani. De exemplu, ePremier League s-a bucurat de o audiență de 150 de milioane de persoane, în timp ce Formula One eSports Virtual Grand Prix a înregistrat o audiență de peste 3, 2 milioane de persoane.

Marile branduri care sponsorizau echipele și jucătorii din sporturile reale și-au canalizat sponsorizările către competițiile de e-sports, echipele și jucătorii din acest sector. Un exemplu în acest sens este BMW, care a devenit partenerul celor mai bune 5 echipe de esports din League of Legends sub egida “United în Rivalry”. Iar evenimentele de sporturi electronice sunt din ce în ce mai atractive pentru fani – ESL Pro League a atras în 2020 un nivel de audiență de 164,494 persoane pe minut (creștere de 215, 5% în comparație cu evenimentul din 2019).

Asemenea sporturilor reale, cele virtuale și electronice s-au răspândit cu rapiditate în întreaga lume. Chiar dacă nu pot rivaliza cu câștigurile și nivelul de audiență înregistrate de sporturile tradiționale, e-sports se dezvoltă constant. Pentru anii următori se așteaptă o creștere cu 69% a nivelului sponsorizărilor. Zona Asia-Pacific a înregistrat o creștere a numărului de fani ai sporturilor electronice reprezentând 51% în 2017 și 57% în 2019 (din totalul la nivel global).

S-au conturat trei arii importante în industria de e-sports: America de Nord, Europa și Asia-Pacific. În 2020, mare parte din încasările raportate în această industrie provin din America de Nord (300 de milioane dolari) și 138 milione dolari din Europa. Însă, zona Americii de Sud vine puternic din urmă, pentru 2023 preconizându-se o creștere importantă și pe această arie (până la 42 milioane dolari).

Către ce tip de sporturi se vor îndrepta fanii în anii următori?

În timp ce 16% dintre fani încă nu știu dacă vor rămâne pe sectorul de e-sports sau pe cel de sporturi reale, 62% dintre ei și-au exprimat dorința de a rămâne fideli jocurilor video. 9% dintre fani se vor întoarce la sporturile reale de îndată ce acestea vor fi live, iar 18% o vor face imediat ce vor beneficia de siguranță din punct de vedere sanitar pe stadioane. Pe măsură ce esports se vor dezvolta și vor fi implementate noile tehnologii (5G, VR și AR), cu certitudine că numărul fanilor va crește, iar acest tip de sport va deveni o alternativă reală la sporturile clasice.

 

Facebook Comments