Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis ordin de începere a lucrărilor pentru construirea lotului 1 al Drumului Expres DX 16 Arad – Oradea, cel dintre Oradea și Salonta, abia din data de 1 martie 2027, motivând decizia prin limitări bugetare și nefinalizarea tuturor exproprierilor.
CNAIR nu a anunțat public această decizie contrariantă, în condițiile în care finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene disponibile numai până la finele anului 2027.
Prin emiterea ordinului de începere a lucrărilor pe lotul I al DX Oradea – Arad (33,7 kilometri), CNAIR amână, practic, demararea execuției acestui proiect, pentru care sursa de finanțare sunt fondurile europene nerambursabile din Programul Transport 2021-2027, exact până în anul în care aceste fonduri pot fi cheltuite, anul 2027 fiind, de fapt, termenul pentru finalizarea lucrărilor, scrie ebihoreanul.ro.
Dezvăluirea a fost făcută de publicația economica.net, care a intrat în posesia unei adrese trimise de CNAIR asocierii Precon Transilvania (Oradea) – Automagistral Pivden (Ucraina), care a câștigat licitația pentru construirea lotului I al DX 16 în luna decembrie a anului trecut și cu care Compania a încheiat contractul de execuție în luna mai.
Potrivit documentului, CNAIR susține că nu are bani suficienți pentru asigurarea lucrărilor, afirmând că „fondurile necesare pentru susținerea ritmului de lucru prevăzut în graficul de execuție nu sunt disponibile în integralitate”, un alt motiv fiind că nu ar fi fost finalizate procedurile de expropriere.
Facebook Comments
previous post