Două mari lanţuri de supermarketuri din România au înghețat preţurile pentru anumite produse de bază

by Florian Popa

În cel mai mare val al scumpirilor la mâncare din ultimii 20 de ani, Guvernul nu se grăbeşte să ia măsuri. Două lanţuri de magazine au decis să îngheţe preţurile pentru anumite produse de bază, fără ca Guvernul să intervină, scrie antena3.ro.
Ministrul Agriculturii spune că o plafonare generalizată a produselor i-ar afecta pe producători şi că măsura nu va fi luată la nivel naţional. De asemenea, ministrul dă asigurări că preţurile nu vor mai creşte.
Alimentele care s-au scumpit cel mai mult în intervalul de referinţă au fost uleiul comestibil, cu creşteri de preţ de 51,86%, cartofii – 41,85% şi făina – 32,86%.
Lanţurile de magazine europene iau atitudine în faţa preţurilor şi negociază cu furnizorii „la sânge.” Astfel, marele lanţ francez de magazine, prezent şi în România, îngheaţă preţurile la 100 de produse de bază. Înghețarea prețurilor, anunțată de Carrefour pentru Franța, nu se va aplica însă și în România.
Mega Image și Kaufland plafonează o serie de prețuri. Mega Image plafonează în România prețurile la produsele marcă proprie iar Kaufland la 1000 de produse.
Magazinele au început chiar să reducă din oferta de produse şi retailerii retrag de la vânzare anumite produse.
Ministrul Agriculturii, Petre Daea susţine că piaţa este stabilă şi că „nu se vor retrage produse de pe raft, că sunt cerute de consumatori.”
La nivel de măsuri clare, statul român nu a venit cu nimic concret. Daea spune că nu vor mai urma scumpiri și că plafonarea prețurilor ar afecta producătorii români.

Facebook Comments