Cum poți reduce colesterolul cu ajutorul semințelor de in

by Adrian Topor

Semintele de in sunt bogate în acizi grasi omega-3, fitonutrienti si fibre, fiind recomandate persoanelor care sufera de boli de inima, acnee, artrita, astm, tulburari digestive, menopauza si infertilitate feminina. Deoarece semintele de in sunt greu digerabile, daca se consuma întregi, si se elimina întregi, fara ca organismul sa poata absorbi nutrientii pe care acestea le contin, semintele trebuie macinate înainte de a fi consumate, cu ajutorul unui mojar sau a unei rasnite de cafea.

Cura consta în administrarea a 2-4 linguri de seminte de in macinate, neprelucrate termic, fractionate în 2 reprize, dimineata si seara. Le puteti integra în salate sau consuma cu un pahar de apa, de 4 ori pe saptamana, pe o perioada nedeterminata. Pentru a trata constipatia copiilor cu varste între 2 si 12 ani, doza este de o lingurita de seminte, cu putin iaurt.

Consumul de seminte de in este contraindicat persoanelor care se afla sub tratament cu medicamente aticoagulante, anticonceptionale, sau antidiabetice. Totodata, este indicat a nu se depasi doza recomandata, deoarece un consum ridicat poate deveni toxic.

Datorita acestor beneficii, semintele de in constituie o alternativa excelenta la uleiul de peste si carnea de somon. În plus, semintele de in mai au si avantajul ca asigura un aport important de fibre, vitamine (în special, cele din complexul B) si de minerale. Efectele unei diete pe baza de seminte de in sunt extrem de variate si se manifesta la scurt timp dupa începerea tratamentului. Pe parcursul tratamentului trebuie mentinut un aport adecvat de lichide. În caz contrar, pot aparea obstructii intestinale.

 

Sursa: sanatate.bzi.ro

Facebook Comments