CFR nu se dezminte: 17 ore pentru o călătorie pe ruta București-Timișoara

by Cristian Dobre

Călătoria cu trenul este o experienţă traumatizantă în România. Au trecut prin ea cei care au vrut să ajungă de la Bucureşti la Timişoara, cu un tren de noapte. Drumul a durat aproape 17 ore, în loc de 9 ore şi jumătate.

Ghinionul i-a urmărit pe nefericiţii călători încă din Gara de Nord. Cei care s-au grăbit, de teamă că ar putea pierde trenul, au făcut-o degeaba. Garnitura s-a urnit abia după o primă întârziere.

– La Bucureşti Nord, la ora 21.20, trebuia să avem plecarea să ajungem la Timişoara. A avut iniţial 20 de minute întârziere şi apoi cred că am mers undeva la vreo 15 de minute nu mai ştiu la ce staţie ne-a oprit, la ce gară şi ne-a ţinut până la 2 jumate noaptea.

Ajuns cu greu undeva în judeţul Olt, s-a oprit din nou. Pentru că linia de contact a luat foc. Așa că trenul groazei a mai făcut o pauză, de data aceasta mai substanțială: 3 ore. Şi n-a fost ultima.

După Caransebeş, locomotiva s-a stricat din nou. Aşa se face că trenul care ar fi trebuit să ajungă la destinaţie la ora 6 şi 55 de minute a intrat triumfător în Gara Timişoara abia la ora 14.00.

Reprezentanţii CFR dau vina pe o furtună care i-a împiedicat să intervină mai repede.

Adrian Vlaicu, purtător de cuvant SNCFR: „În cursul nopții a avut o întârziere de 289 de minute, generată de vijelia care a avut loc pe zona București-Videle. Au fost liniile închise și trenul a trebuit să aștepte redeschiderea liniei. În cursul nopții și pe furtună nu putea nimeni să ajungă la tren. Trenul a fost prins de ruperea de fire de contact în zona calamitată.”

– S-a întâmplat că s-a defectat locomotiva de două ori, a întârziat în loc să fie la 7 fără zece trenul aici, acum am ajuns.

– De la Craiova, dar tot aia e. Am plecat la 6. (Şi cât trebuia să faceţi normal?) Păi la 6 trebuia să fim aici.

Călătorii nu primesc explicații de la CFR când așteaptă pe câmp, fără aer condiționat

Pe toată perioada staţionării, aerul condiţionat din vagoane nu a funcţionat. Şi nici comunicarea cu angajaţii CFR, care n-au dat oamenilor nicio informaţie despre ce se întâmplă. De sendvişuri sau apă nici nu s-a mai pus problema.

Teoretic legea obligă CFR la plata de despăgubiri pentru întârzieri. Compensaţiile acordate sunt de 25% din preţul biletelor, pentru întârzieri între 60 şi 119 minute, şi de 50%, pentru întârzieri de peste 120 minute.

Puţini sunt însă cei dispuşi să lupte cu birocraţia pentru obţinerea lor. Cumulate, întârzierile garniturilor CFR Călători ajung la 2 milioane de minute pe an.

Sursa: digi24.rot

Facebook Comments