Ce pași să urmezi pentru ca dieta să dea rezultate

by Dana B.
Please follow and like us:
Este important sa cunoasteti principiile de baza care trebuie sa stea la întocmirea unui regim potrivit în cazul curei de slabire:
– grasimile nu vor depasi 10-15 g de unt si 20-40 g(1-2 linguri de ulei de floarea soarelui sau din germeni de porumb) pe zi.

Vor fi preferate produsele alimentare sarace în grasimi(carne slaba, branza de vaci degresata etc.), alegandu-se retete simple, sarace în grasimi, pentru prepararea mancarurilor, fara sosuri sau rantasuri. Se va evita prajirea alimentelor, în special carnii, preferandu-se friptul la gratar si fiertul.

– Se va renunta la dulciuri concentrate (dulceata, gem, marmaleda, bomboane, zahar, miere), la pastele fainoase si la produsele de patiserie, iar painea se va reduce la 100 g pe zi. Zilnic desertul la masa va fi constituit din fructe.

– Legumele fierte sau crude se vor prepara sub forma de salate.

– Zilnic regimul trebuie sa asigure o cantitate suficienta de proteine da care organismul are absoluta nevoie, pentru a nu scadea potentialul de munca si forta fizica în general. Este necesara zilnic o cantitate minima de 50-60g proteine care provin din 500ml lapte si 200g branza de vaci sau 200g carne slaba si 500 ml.
– Ca lichide se va prefera apa minerala „Borsec” sau apa potabila obisnuita. Nu sunt indicate baututrile alcoolice. În urma unor cercetari efectuate de curand s-a constatat ca un paharel de 100 ml de rom degaja 230 de calorii, echivalentul a 200g carne de gaina. De asemenea s-a constatat ca o singura sticla de bere obisnuita care se consuma cu usurinta de catre ori care femeie, contine 51 de calorii.

– În ceea ce priveste necesarul de vitamine al organismului, acesta va fi acoperit din legume si fructe crude care vor fi bine mestecate, iar în cazul unui regim mai restrictiv se vor consuma în supliment citrice(1-2 lamai pe zi).

– Este indicat ca o zi pe saptamana sa nu se manance deloc, sau un regim de 500-800 de calorii, care ar însemna 0,500 l lapte sau doua cutiute de iaurt sau 1 kg de fructe, de preferinta mere sau citrice(portocale sau grepfrut).

– Se recomanda mese mici si repetate. Mesele unite, îmbelsugate, se transforma mai repede în grasimi, decat aceeasi cantitate de alimente consumata fractionat în aceeasi zi.

– Sunt cazuri cand se administreaza si unele medicamente ajutatoare, care sa diminueze pofta de mancare sau sa stimuleze eliminarea de lichid. Aceste medicamente vor fi prescrise numai de medic. Cercetarile specialistilor au scos în evidenta însa rezultatele respectarii simple a regimurilor alimentare indicate în obezitate sunt mai favorabile decat în cazurile cand s-au administrat medicamente în scopul reducerii poftei de mancare sau pentru eliminarea de lichide.
Cura de slabire în obezitate este o problema de durata, necesitand multa rabdare si perseverenta, schimbarea obiceiurilor de alimentatie din familie, într-un cuvant modificarea modului de viata, tinand cont ca este în pericol sanatatea si aspectul estetic al corpului.

În schimbul respectarii recomandarilor si indicatiilor date, al rabdarii, perseverentei si a unor renuntari de ordin gastronomic, recompensa se traduce prin rezultate îmbucuratoare: organismul recapata vigoarea pierduta, miscarile devin mai sigure si mai suple, tulburarile hormonale se amelioreaza iar complicatiile obezitatii daca au aparut se atenueaza sau dispar.

 

Sursa: sanatate.bzi.ro

Facebook Comments