Cât de mult contează viteza de încărcare a unui site? 

by Andreea Radu

 

În era digitală în care trăim, viteza cu care un site web se încarcă este un aspect esențial pentru bunul mers al afacerii, dar și pentru o experiență a utilizatorilor care să se ridice la rangul așteptărilor acestora. Utilizatorul din prezent este unul nerăbdător, unul care își dorește ca paginile web să se încarce aproape cum a dat click pe ele. Deși acest lucru este dificil de obținut, orice antreprenor sau marketer poate munci spre a îmbunătăți viteza de încărcare a site-ului web.

Timpul necesar pentru ca un site să se încarce complet poate varia, în funcție de complexitatea paginilor și elementele care se află în acesta. Totuși, cu o optimizare atentă a tuturor elementelor care se află în site, acest timp poate fi îmbunătățit mai mult decât ai crede. Orice secundă contează pentru utilizatori, iar o viteză lentă de încărcare poate determina multe persoane să își piardă interesul față de produsele și serviciile tale și să vadă ce are de oferit competiția!

Iată de ce contează atât de mult timpul necesar pentru ca un site să se încarce

  • Experiența utilizatorilor 

Experiența unui utilizator este profund afectată de cât trebuie să aștepte pentru ca un site pe care vrea să îl viziteze să se încarce. Dacă scopul tău este să vinzi anumite produse sau servicii, cu siguranță nu îți dorești ca experiența utilizatorilor să fie neplăcută, întrucât acest lucru înseamnă că poți pierde vânzări.

Experiența utilizatorilor nu se rezumă doar la viteza de încărcare, ci are în vedere și alte elemente, cum ar fi cât de bine este organizat textul în pagină, cât de intuitiv este meniul etc. Orice afacere care își dorește să cunoască succesul online ar trebui să prioritizeze modificarea site-ului web în așa fel încât acesta să ofere o experiență de utilizare fără cusur.

Ține minte: utilizatorii părăsesc site-urile care se încarcă încet, iar acest lucru pentru tine poate însemna pierderea unor clienți.

  • Optimizarea pentru motoarele de căutare

SEO sau Search Engine Optimization este o ramură a marketingului digital care se ocupă cu creșterea poziționării organice a paginilor web în SERP, adică în paginile de rezultate. Dacă te întrebi cât de mult contează optimizarea vitezei unui site web pentru SEO, ei bine, ea contează mult. Este un factor de ranking important, în mare parte și din cauza faptului că influențează atât de tare experiența utilizatorilor, iar Google pune accentul pe a oferi acestora experiențe cât mai plăcute online.

O clasare organică bună poate aduce afacerii tale mai multă vizibilitate și mai mult trafic organic de calitate, crescând astfel șansele de conversie. S-a demonstrat faptul că până și o întârziere de încărcare de câteva secunde afectează semnificativ conversiile și experiența utilizatorilor pe site. Ca niște piese de domino care sunt dărâmate una după cealaltă, atunci când utilizatorii părăsesc site-ul pentru că se încarcă greu, crește bounce rate-ul și sunt trimise semnale către algoritmul Google că site-ul tău nu este pe placul utilizatorilor, ceea ce determină algoritmul să favorizeze alte site-uri în SERP. Astfel, tu vei pierde pozițiile organice pentru care probabil ai muncit mult. Poți citi aici mai multe statistici legate de timpul de încărcare a paginilor web.

Ține minte: site-urile care au o viteză de încărcare bună sunt favorizate de algoritmii motoarelor de căutare atunci când este organizat SERP-ul.

  • Imagine pozitivă 

Un site care se încarcă fără probleme contribuie la obținerea unei imagini pozitive a afacerii tale. A crea impresii pozitive în rândul utilizatorilor, în special în rândul celor care îți vizitează pentru prima dată site-ul, este un prim pas din anevoiosul drum către încheierea unei conversii. De asemenea, o imagine pozitivă contribuie la mai multă încredere din partea potențialilor clienți, dar și la posibilitatea obținerii unor recomandări.

Cu siguranță te-ai aflat și tu în postura de utilizator care își dorește să cumpere online diverse produse. Cum te-ai simțit în momentul în care ai dat peste un magazin online care se încărca greu? Probabil nu ți-ai format o părere prea bună și nu ai cumpărat din acel magazin online, ci te-ai îndreptat către unul care avea un site optimizat corespunzător.

Ține minte: viteza de încărcare este unul dintre acele lucruri care este observat atunci când lipsește, iar pentru o imagine pozitivă a afacerii tale, ea nu poate lipsi!


  • Succesul campaniilor plătite

Viteza de încărcare a site-ului este o parte importantă pentru ca o campanie plătită, fie ea în Google, fie ea pe Facebook sau Instagram, să aibă succes. Degeaba optimizezi o reclamă pentru social media, alegi un vizual catchy (poți să vezi în acest articol mai multe despre tehnicile folosite pentru a alege elemente vizuale potrivite) și compui un text orientat spre vânzare, dacă în momentul în care un utilizator dă click pe acea reclamă este dus către un site care se încarcă greoi. Interesul utilizatorului va fi pierdut, iar tot ce vei fi obținut tu va fi un click care nu a generat o conversie. Practic, vei pierde o bună parte din bugetul pentru aceste campanii pe click-uri care nu îți aduc vânzări, totul din cauza faptului că viteza site-ului nu este optimizată.

Optimizarea landing page-urilor pe care le folosești în campaniile plătite ar trebui realizată înainte de implementarea oricăror reclame. Astfel, te vei asigura că bugetul nu va fi irosit, ci va fi folosit cu cap. Pe lângă viteza de încărcare, și alte elemente din pagină trebuie optimizate pentru vânzări – de la folosirea imaginilor potrivite, la optimizarea părții de copy, landing page-urile tale trebuie să fie atent create și gândite.

Ținte minte: un landing page care se încarcă repede este un landing page care are șanse mai mari să aducă conversii.

Așadar, viteza de încărcare a unui website nu reprezintă un simplu aspect de ordin tehnic, ci este un factor esențial pentru succesul online. Ea este importantă din mai multe considerente, precum cele menționate anterior, iar o afacere care își dorește să prospere în mediul digital se va asigură că are un site optimizat corespunzător. De acest aspect se pot ocupa specialiștii agenției Limitless.ro, care îți vor oferi și alte sfaturi care să te ajute în creșterea businessului tău!

 

Sursa foto: Freepik.com

 

Facebook Comments