Compania olandeză FrieslandCampina a decis să vândă operațiunile din România, inclusiv brandul Napolact și facilitățile din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, către grupul agricol maghiar Bonafarm. Această decizie face parte din strategia companiei de a se concentra pe piețele principale și pe segmentele cu valoare adăugată, maximizând utilizarea laptelui produs de membrii Royal FrieslandCampina, potrivit stirileprotv.ro.
Bonafarm Group, controlat de Sándor Csányi – cel mai bogat om din Ungaria și CEO al grupului bancar OTP – este activ în agricultură și producția alimentară, având o prezență consolidată în regiune. Grupul operează în producția primară, procesarea cărnii, lactatelor și produselor vinicole. În România, Bonafarm este prezent prin Sole Mizo România, cu o experiență de aproape 20 de ani pe piață.
Dustin Woodward, președintele Royal FrieslandCampina Europa, subliniază importanța brandului Napolact și motivele strategice ale vânzării, în timp ce Attila Csányi, CEO Bonafarm, afirmă că procesarea lactatelor este o direcție strategică pentru grup, cu planuri de investiții în dezvoltarea facilităților și păstrarea echipei și relațiilor comerciale.
Tranzacția vizează participația Royal FrieslandCampina în entitatea care deține brandul Napolact și cele două unități de producție, cu aproximativ 400 de angajați. Finalizarea depinde de aprobările autorităților, inclusiv Consiliul Concurenței, și este estimată până la sfârșitul anului 2025.
Compania are aproximativ 22.000 de angajați în 30 de țări și vinde produse în peste 100 de state. FrieslandCampina România deține mai multe branduri cunoscute și operează unități moderne de producție, recent inaugurând un centru logistic în apropiere de Târgu Mureș.
Brandul românesc Napolact va fi cumpărat de cel mai bogat om din Ungaria
Facebook Comments
previous post