ASTRA RAIL INDUSTRIES ARAD MERGE SPRE AFACERI DE 145 DE MILIOANE DE EURO

by Sida Voicu
Compania Astra Rail Industries din Arad, care a pre­luat în vara lui 2012 activele fabricilor Astra Vagoa­ne Arad, Meva şi Romvag Caracal, aflate în in­sol­­venţă, a angajat 1.000 de oameni de la începutul aces­tui an şi a ajuns la aproape 2.700 de salariaţi în prezent.
Creşterea numărului de comenzi de pe pieţele eu­ro­pene a dus la du­bla­rea businessului anul tre­cut, până la 290 mil. lei (65 mil. euro), 2013 marcând şi intrarea pe profit a pro­du­cătorului din Arad, cu un re­zultat net de 1,1 mil. euro, potrivit datelor de la Mi­nis­te­rul Finanţelor. Pen­tru acest an, Astra Rail Industries şi-a bu­ge­tat afa­ceri de 146 de mil. euro, în con­di­ţiile în care nu­­mă­rul comenzilor con­ti­nuă să crească, spun re­pre­­zentanţii companiei. Ba­zân­du-se pe o tra­diţie de peste 130 de ani în pro­ducţia de vagoane de mar­fă, Astra Rail Industries re­câştigă contractele pier­du­te în perioada în care fa­bricile de vagoane con­tro­late în urmă cu trei ani de Cristian Burci se aflau în insolvenţă.
Prin dimensiunea busi­nessului celor trei com­panii din producţia de vagoane şi material rulant – Astra Va­goane Arad, Romvag Caracal şi Meva Turnu Severin, cu afaceri de un miliard de lei (230 mil. euro) şi peste 4.800 de salariaţi  – in­solvenţa din 2011 a fost primul mare şoc pentru in­dus­tria românească.
În vara lui 2012, grupul de bănci format din RBS Bank, ING, Citibank Europe şi Piraeus Bank, care fi­nan­ţase cu 120 mil. euro dezvoltarea fabricilor lui Burci, a negociat cu un investitor ger­man – Thomas Manns – vân­zarea fabricilor. Deal-ul a inclus transferul acti­ve­lor prin­cipale ale celor trei fabrici, asumarea parţială a da­to­riilor (circa 30 mil. euro, potrivit unor sur­se de pe pia­ţă) şi in­tra­rea băncilor creditoa­re ca acţionari mino­ri­tari, po­tri­vit datelor din 2012. O par­te din datorii a fost ştearsă.
Cine este investitorul german din spatele Astra Rail Industries
Germanul Thomas Manns, 37 de ani, a apărut în prim-planul industriei româneşti în 2012, când a preluat activele fabricilor Astra Vagoane Arad, Romvag Caracal şi Meva Turnu Severin, aflate în insolvenţă şi controlate anterior de omul de afaceri Cristian Burci. Informaţiile despre Thomas Manns sunt însă puţine. Pe site-ul companiei se menţionează că „Astra Rail este parte din poortofoliul lui Thomas Manns din 2012. Venind dintr-o familie de antreprenori, proprietarul german are experienţă solidă în industria europeană“.
Într-un raport al Consiliului Concurenţei, care analizează intrarea lui Thomas Manns în acţionariatul fabricilor de vagoane, se arată că „în România, Thomas Manns mai deţine controlul indirect şi asupra întreprinderii Langerdorf Mediaş, având ca obiect principal de activitate producţia de profiluri obţinute la rece, precum şi asupra Ahead Logistics, având ca obiect principal de activitate – transporturi rutiere de mărfuri“. Cele două companii au avut anul trecut afaceri de aproape 10 mil. euro şi 110 angajaţi, potrivit mfinante.ro.
Sursa: zf.ro
Facebook Comments