ASTRA CĂLĂTORI SPERĂ SĂ DEA LOVITURA CU TROLEIBUZUL PRODUS LA ARAD

by Florian Popa

Industriaşul Valer Blidar a reuşit, în această vară, să bată palma cu francezii de la IVECO şi să dezvolte o fabrică de asamblare troleibuze şi autobuze electrice. Cele două linii de producţie au capacitatea de a furniza un autovehicul la un interval de zece zile. Primele patru troleibuze asamblate la Arad au ajuns în această vară în Cluj-Napoca, în baza unui contract prin care municipalitatea s-a angajat să achiziţioneze 20 de astfel de mijloace de transport. Modelul de troleibuz este IVECO Astra Town 118, costul unei unităţi fiind de 475.000 de euro plus TVA, iar capacitatea acestuia este de 164 de locuri, dintre care 42 pe scaune. Tehnologia din spatele troleibuzelor este IVECO, iar asamblarea se face la Astra, cu angajaţii proprii. În acest an, omul de afaceri a cumpărat o parte din fosta platformă Astra Bus de la compania cu acelaşi nume, aflată acum în insolvenţă.

Singurul producător român de troleibuze

Licitaţia pentru cele 20 de troleibuze a avut loc în toamna anului trecut, iar oferta arădenilor a fost mai mică decât cea estimată de regia locală de transport pentru cumpărarea troleibuzelor: 42 de milioane de lei, faţă de 55,8 milioane. Pentru atribuire se mai înscriseseră doi participanţi: cehii de la SOR şi Skoda. Criteriul de atribuire la licitaţie a fost 70% preţul ofertei, 8% capacitatea de transport, 8% consumul specific de energie, 4% valoarea raportului masă utilă/masă maximă admisă, iar perioada de garanţie acordată de 10%. “Am livrat deja patru autobuze şi mai livrăm. Ele provin din fabrica pe care am deschis-o în colaborare cu francezii”, ne-a declarat Valer Blidar, care susţine că se pregăteşte şi pentru licitaţiile din străinătate. Până atunci, la contractul cu clujenii mai are de livrat 16 troleibuze, termenul final de livrare pentru toate cele 20 de troleibuze, fiind anul 2018, iar valoarea contractului de 9,5 milioane de euro, fără TVA.

Sursa: capital.ro

 

Facebook Comments