Arădenii și comportamentul online: cum se documentează și ce cumpără

by webeditor
Please follow and like us:

Arădenii încep să cumpere online din ce în ce mai mult, iar cifrele arată că întreg comportamentul lor de e-commerce este construit în jurul familiarizării cu platformele online, fie că discutăm despre site-uri de socializare, magazine online, site-uri informaționale (știri, bloguri, forumuri).

Online este mult mai simplu, mult mai rapid, iar oferta pe care arădenii o au la dispoziție, atunci când fac shopping pe site-uri, este mult mai diversificată. Cu doar câteva click-uri, cele mai bune magazine online din țară și străinătate vin în Arad, iar din această libertate de mișcare are toată lumea de câștigat:

  • Noi – pentru că putem avea acces rapid la magazine pe care nu le găsim în oraș;
  • Magazinele – pentru că au acces la piețe în care au putut ajunge fizic până acum;
  • Curierii – acești intermediari dintre oferta online și cererea arădeană pentru produse de pe net.

Mobile-ul determină cele mai multe comenzi online

De ce le este mult mai simplu arădenilor să cumpere online, utilizând smartphone-ul și nu calculatorul sau laptopul? Pentru că discutăm despre un trend generalizat la nivel de țară, descris de flexibilitate și utilizarea unor timp oarecum “morți” (așteptarea din microbuz, metrou, tramvai), pentru a finaliza comenzi.

Cei de la GPeC au realizat un studiu exhaustiv, privind modul în care arată în prezent piața de e-commerce din România, studiu care arată clar faptul că 80% din totalul cumpărături online se realizează de pe smartphone.

Urbanul generează peste 50% din totalul vânzărilor

Locuitorii orașului Arad contribuie pe bună dreptate la un trend observat cu ușurință pe întreaga suprafață a României: urbanul generează mai bine de jumătate din totalul comenzilor online, indiferent de serviciul sau produsul cumpărat, cumpărătorii vizitând în medie 9 magazine pe an, cu o frecvență de 3 – 4 ori pe săptămână.

Cealaltă categorie, non-cumpărătorii, vizitează 5 magazine online în decursul a 12 luni, înregistrând o frecvență de 1 dată pe săptămână. Motivele pentru care cei din cea de-a doua categorie ezită să finalizeze o comandă online, pot fi citite mai jos:

De ce sunt încă indeciși non-cumpărătorii arădeni?

O serie de motive stau la baza modului în care non-cumpărătorii arădeni tratează în continuare cu scepticism piața de e-commerce din România. Principalele “bariere” dintre arădeni și marile magazinele online din țară sunt:

  • Neîncrederea că produsele de pe site nu vor fi aceleași cu cele pe care le vor primi prin curier;
  • Imposibilitatea de a testa produsele pe care vor să le cumpere (trend întâlnit mai ales ales pe zona de Electronice și Electrocasnice);
  • Teama de a nu fi păcăliți / fraudați, în urma expunerii datelor personale pe un sistem de plăți pe care nu l-au mai utilizat până în prezent;

Pot fi convinși non-cumpărătorii arădeni să comande online?

Același studiu arată că acest lucru este posibil, atât timp cât non-cumpărătorilor (mai ales cei din mediul urban) li se confirmă următoarele aspecte:

  • Prețuri mai mici decât în magazinele fizice;
  • Livrări cât mai rapide a produselor comandate.

Arădenii știu exact ce vor de la platformele online

La nivel de piață, se poate observa cu ușurință o cristalizare a comportamentului celui care cumpără online, definit de cunoștințe ample despre produsul pe care vrea să îl achiziționeze, precum și de o experiență mult mai vastă, privind intersectările sale cu platformele online.

“Cei care cumpără online produse de pe site-ul nostru, sunt oameni cu un nivel ridicat al așteptărilor, determinat de cunoașterea în detaliu a caracteristicilor de produs pe care le vor, de dorința pentru un upgrade al stilului de viață, de cunoașterea unora dintre brandurile pe care noi le punem la dispoziție: Ideal Standard, Hansgrohe, Steinberg, Duravit, Missoni Home, Tommy Hilfiger Home, Maison Berger, Villeroy & Boch, Zwissel. 

De aceea, consultanța gratuită pe care o oferim clienților nostri – la telefon, pe site, in showroom – este complementară cu educația lor, în materie de frumos, bun gust, eleganta si rafinament.” a declarat reprezentantul SensoDays – furnizor de produse sanitare, produse pentru bucătărie și servirea mesei, dormitor, living și decorațiuni din segmentul Luxury Premium.

Despre contribuția arădenilor la creșterea pieței de e-commerce din România, putem spune că magazinele fizice sunt ajunse din urmă din cele online, în privința opțiunilor pe care locuitorii acestui oraș le au la dispoziție, atunci cand vor să facă o achiziție SMART!

Facebook Comments