Arădeanul Robi Mureşan aşteaptă să debuteze pe super-circuitul de viteză din România

by Rusu Flavius

Cel mai titrat motociclist din România, arădeanul Robert Mureşan, legitimat la CSM Bucureşti, singurul reprezentant al ţării noastre care a luat startul în Campionatul Mondial de motociclism viteză MotoGP, susţine că sumele foarte ridicate şi lipsa sponsorilor împiedică motocicliştii români să participe în competiţiile mondiale.

“În 2007-2008, Campionatul Mondial de motociclism viteză MotoGP costurile erau la 300.000 pe sezon, aportul pe care trebuie să îl ducă pilotul la o echipă ca să poată participa, iar astăzi se ridică la un milion de euro, un buget mult peste sponsorizările şi bugetele de la noi din ţară. (…) Aşteptăm să avem primele etape internaţionale pe circuitul Transilvania Motor Ring (n.n. inaugurat în noiembrie 2018), cred că acesta este unul dintre cele mai promiţătoare din partea de Est a Europei, din Balcani. Va fi un pol important în România pentru dezvoltarea motociclismului şi aşteptăm primele etape de naţionale şi neapărat vom încerca – şi Federaţia Internaţională e deschisă – să avem aici etape internaţionale”, a declarat Robert Mureşan, într-o conferinţă de presă susţinută la Târgu Mureş.

„Abia aştept să am curse aici, un circuit extraordinar”

Sportivul a arătat că pista de pe Transilvania Motor Ring este comparabilă cu orice circuit internaţional şi că, doar cu mici retuşuri pe partea de siguranţă a piloţilor, aceasta va putea găzdui competiţii de un înalt nivel. “După prima tură pe pista Transilvania Motor Ring am zâmbit, a fost prima oară când m-am simţit bine pe un circuit care se află în această parte a Europei. Este un circuit care se aseamănă foarte mult cu cele internaţionale. Din motive financiare nu am avut posibilitatea să particip în ultimii ani la evenimente de nivel mondial şi mi-a fost dor să ajung pe un circuit construit foarte bine care să combine tehnica de pilotaj necesară. Este promiţător, cu mici retuşuri cerute pentru omologare, mai mult de siguranţă, circuitul este extraordinar şi abia aşteptăm să avem curse aici”, a declarat sportivul.

Transilvania Motor Ring – 35 de hectare dedicate sporturilor cu motor!

Transilvania Motor Ring  este cel mai mare complex dedicat sporturilor cu motor din România și singurul de acest fel din Transilvania. Acesta se întinde pe o suprafață de 35 de hectare. Este localizat la 4 km de drumul național DN 15 (E 60) Turda – Târgu-Mureș – Toplița – Borsec și la 1,70 km de drumul județean DJ 151 B Ungheni – Căpâlna de Sus – limita județului Sibiu. Circuitul din judeţul Mureş a fost, deja, omologat de Federaţia Română de Automobilism Sportiv, pentru şapte tipuri de competiţii auto (în 2019 desfăşurându-se aici zeci de competiţii de acest gen), iar în acest an se aştepta omologarea şi de către Federaţia Română de Motociclism, pentru viteză şi supermoto. S-au făcut demersuri şi pentru omologarea internaţională, astfel încât în 2020 să poată avea loc, aici, etape din cadrul Campionatului European.

În aşteptarea omologării internaţionale

Cupa de omologare a circuitului pentru categoria super moto ar fi trebuit să aibă loc în aprilie, doar că pandemia de coronavirus a oprit şi lumea motociclismului. Rămâne de văzut dacă în acest an se vor mai primi avizele de acreditare şi circuitul transilvan va putea găzdui etape naţionale şi continentale de viteză, cu Robi Mureşan pe pistă! În vârstă de 29 de ani, arădeanul este singurul reprezentant al ţării noastre care a luat startul în Campionatul Mondial de motociclism viteză MotoGP. Pe lângă numeroasele titluri de campion naţional la SuperBike din palmares, Mureşan este şi campion european BMU Clasa SuperBike în ultimii trei ani.

La fel ca şi celelalte competiţii sportive, motociclismul şi-a amânat sau anulat primele curse din acest an, sezonul intern putând lua startul în lunile de vară.  Preşedintele Federaţiei Române de Motociclism este arădeanul Cristian Mureşan, tatăl lui Robert.

Facebook Comments