Află de ce e bine să bei bere iarna

by Adrian Topor
Please follow and like us:

De ce e bine să bei bere iarna

Deși majoritatea amatorilor de bere vor spune că vara este momentul potrivit pentru această băutură, nu ai de ce să renunți la ea pe timpul iernii. Consumată responsabil și cu moderație, berea are beneficii pentru sănătatea fizică și pentru starea de spirit, inclusiv în sezonul rece. În plus, dacă berea rece ți se pare nepotrivită cu frigul de afară, ai oricând opțiunea să bei una fierbinte!

În mintea tuturor, berea se potrivește mai ales cu verile călduroase și cu senzația de răcoare pe care o conferă ulterior. Acest lucru nu înseamnă, însă, că nu poate fi consumată și iarna. Dimpotrivă, există anumite soiuri de bere create special pentru această perioadă. Dacă berea de vară este preferată în variante mai lejere și mai puțin amare, cea de iarnă este în general mai puternică, mai viguroasă și îmbogățită cu arome speciale. Amatorii de bere se pot îndrepta spre variante care conțin condimente, sunt mai amărui și au arome distincte de ciocolată, cafea sau caramel.

Indiferent ce sortiment alegi, important este să te uiți bine pe etichetă. Berea cea mai potrivită este cea naturală, fără conservanți, coloranți și alte substanțe cu potențial nociv. Află de ce e bine să bei bere iarna, pentru sănătatea fizică și psihică!

Reglează colesterolul

Berea nu conține colesterol și, mai mult decât atât, ajută la reglarea colesterolului. Potrivit anumitor studii, un pahar cu bere pe zi poate crește colesterolul bun (HDL) cu până la 4 procente. Acest lucru este util mai ales în perioada iernii, când avem tendința să mâncăm mai multe grăsimi animale fără să ne mai preocupăm de cât de bine sau de rău ne fac și, deci, să ne creștem valorile colesterolului rău (LDL).

Are vitamine din complexul B

Berea, mai ales în variantele ei nefiltrate și închise la culoare, este plină de nutrimente. Conține magneziu, potasiu și vitamine din complexul B, în special acid folic, care se pare că ajută la prevenirea atacului de cord. De asemenea, în bere sunt fibre solubile care ajută digestia și previn constipația, reducând riscul organismului de a absorbi grăsimile nesănătoase. Iarna, când ne mai rătăcim printre maioneze și bucăți de slănină, un pahar cu bere este numai bun pentru a păstra echilibrul.

Stimulează metabolismul

Deși mult timp s-a crezut că această băutură îngrașă și că le oferă băutorilor faimoasa „burtă de bere”, studii recente arată că nu există o legătură între bere și obezitate. Dimpotrivă, cercetările sugerează că persoanele care beau bere cu moderație, dar regulat, sunt mai slabe decât cele care nu beau deloc. Acest lucru se întâmplă deoerece berea în cantitatea potrivită stimulează metabolismul și previne depunerea grăsimilor. Așadar, în timpul iernii, când metabolismul pare să încetinească, un pahar cu bere pe zi este benefic.

Are efect calmant

Problemele inerente care apar la serviciu sau acasă ne supun unui stres pe care de multe ori nu mai reușim să-l controlăm. Fără a încuraja în vreun fel refugiul în alcool sau consumul exagerat, e bine să știi că un pahar cu bere are un efect liniștitor, calmând stările de agitație și conferind o stare de bine. Totuși, mai multă bere nu înseamnă mai multă liniște! E indicat să nu se depășească această cantitate, deoarece alcoolul în cantități mari acționează invers, accentuând depresia și stările de anxietate.

Prelungește viața

Băutorii de bere cumpătați trăiesc mai mult decât cei care beau prea mult alcool și decât cei care nu beau deloc alcool, arată o serie de studii independente. Ca în majoritatea situațiilor de viață, dacă un lucru este util pentru tine, nu înseamnă că trebuie să abuzezi de el. Dacă bei mai multă bere nu înseamnă că vei trăi sute de ani, dimpotrivă, cheia este în moderație. Această butură conține multă apă și puțin alcool, comparativ cu vinul sau cu spirtoasele, deci e potrivită pentru consumul zilnic. Bărbații care nu au probleme de sănătate sau de greutate și nici restricții la alcool pot bea între 500 și 600 ml pe zi, în timp ce pentru femei e recomandat să se rezume la o cantitate mai mică, de aproximativ 330 ml. De asemenea, e indicat ca berea să nu fie consumată pe stomacul gol, deoarece poate provoca o foame necontrolată, însă nici alături de mese extrem de bogate.

Sursa: doc.ro

Facebook Comments