Adrian Todor: „Redeschiderea școlilor, după ureche, un experiment pe siguranța copiilor“

by Andreea Radu

Decizia de redeschidere a școlilor fără o analiză, pe baza testelor prin sondaj care arată evoluția gradului de infectare și transmitere ar fi fost un experiment inacceptabil pe copiii noștri! Soluțiile ministrului Educației, fantezii inaplicabile: termo-scanerele nu identifică asimptomaticii, numărul mic de copii în clasă nu împiedică interacțiunile dintre copii!

„Școlile nu se pot deschide până nu se știe, cu un grad mare de certitudine, că riscul de infectare s-a diminuat, până la niveul la care elevii sunt în siguranță. Gradul real de contaminare nu poate fi cunoscut decât pe baza unei evaluări PE BAZA UNOR TESTE PRIN SONDARE, pe eșantioane statistice mari, repetitive, care să stabilească gradul de infectare și de transmitere a infecției în comunități. În absența unor astfel de evaluări, orice decizie de relaxare a măsurilor și de redeschidere a școlilor se face DUPĂ URECHE! Este un pur și simplu un experiment făcut pe copiii noștri!

De asemenea, trebuie crescută testarea în special în focare, pe criterii epidemiologice, de la cazurile severe și medicii din prima linie, până la toate persoanele susceptibile a fi intrat în contact cu cei infectați și chiar până la testarea în masă, în special în focare.

În Austria, Germania, Australia, Mare Britanie și acum și în Statele Unite decizia de relaxare a restricțiilor s-a luat doar după ce, prin testări statistice, s-au obținut informații de încredere că epidemia s-a restrâns, că nu mai există riscuri majore pentru infectarea copiilor. Așa trebuie să fie și în România! Soluțiile avansate de actualul ministru al Educației sunt fantezii absurde, absolut irelevante și inaplicabile“, susține deputatul PSD Arad Adrian Todor.

Facebook Comments