După cum știm, din luna iulie, ANAF a început controale masive la persoane fizice, a alocat mai mulți oameni pentru asta etc. Între timp, instituția a decis să-și simplifice munca, dorind să trimită mai multe acte online, conform unui proiect de ordin, scrie hotnews.ro.
Astfel, documentul prevede ca formularele utilizate în activitatea de verificare a situației fiscale personale să poată fi emise în format electronic. De asemenea, comunicarea să fie și prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.
Mai exact, acest ordin (deocamdată proiect) prevede:
1. Posibilitatea emiterii în formă electronică şi comunicării prin mijloace de transmitere la distanţă a următoarelor formulare utilizate în activitatea de verificare a situaţiei fiscale personale:
• aviz de verificare
• minuta întâlnirii
• notă explicativă
• proces-verbal
• invitaţie
• decizie de suspendare a verificării situaţiei fiscale personale
• raport de verificare fiscală
• decizie de încetare a procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale
• decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar în cadrul verificării situaţiei fiscale personale
• decizie de reverificare
• dispoziţie privind măsurile stabilite în cadrul procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale şi înştiinţare pentru discuţia finală.
2. Posibilitatea emiterii în formă electronică a formularului ordin de serviciu
3. Includerea menţiunilor privind data comunicării în cuprinsul formularelor Decizie de încetare a procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale, decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar în cadrul verificării situaţiei fiscale personale şi dispoziţie privind măsurile stabilite în cadrul procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale, în cazul comunicării prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.