Valul de majorări fiscale din aceast an afectează puternic IMM-urile din România, astfel că 60% dintre micii antreprenori susţin că sunt „foarte afectaţi” de creşterea taxelor şi vor reduce cheltuielile.
De asemenea, vor amâna investiţiile şi vor bloca angajările şi doar 4% spun că activitatea lor nu este semnificativ afectată, potrivit unui sondaj realizat de compania de consultanţă de business Monasi Cursuri şi Consultanţă în Grupul Micilor Antreprenori din România, o comunitate de peste 60.000 de membri antreprenori.
Pe lângă cei 60% care vor aplica măsuri dure de austeritate, 15% spun că sunt afectaţi moderat şi vor analiza punctual reduceri de costuri, iar 12% declară că intenţionează să închidă SRL-ul din România şi să mute activitatea în Republica Moldova sau Dubai.
”Valul de majorări fiscale din 2025 afectează puternic IMM-urile din România. Mai exact, 60% dintre micii antreprenori susţin că sunt „foarte afectaţi” de creşterea taxelor şi vor reduce cheltuielile, vor amâna investiţiile şi vor bloca angajările şi doar 4% spun că activitatea lor nu este semnificativ afectată”, arată un sondaj realizat de compania de consultanţă de business Monasi Cursuri şi Consultanţă în Grupul Micilor Antreprenori din România, o comunitate de peste 60.000 de membri antreprenori.
Totodată, întrebaţi cum resimt anul 2025 în ansamblu pentru firma lor, 53% dintre antreprenori spun că există o tensiune continuă, totul pare instabil şi imprevizibil, 23% că este un an tumultuos, iar 12% că este un an mai bun decât 2024.
Pe lângă cei 60% care vor aplica măsuri dure de austeritate, cum ar fi reducerea de cheltuieli, amânarea de investiţii şi blocarea angajărilor, alte răspunsuri evidenţiază următoarele tendinţe. 15% spun că sunt afectaţi moderat şi vor analiza punctual reduceri de costuri, iar 12% declară că intenţionează să închidă SRL-ul din România şi să mute activitatea în Republica Moldova sau Dubai, scrie stirileprotv.ro.
5% vor reduce personalul sau vor bloca complet angajările, 4% afirmă că activitatea lor nu este semnificativ afectată, 2% încearcă să crească bugetul de promovare pentru a compensa scăderea profitului, iar 2% vor creşte preţurile pentru a menţine marjele de profit, relevă sondajul.
60% dintre micii antreprenori spun că sunt puternic afectaţi de taxe
Facebook Comments
previous post