27 iunie – Ziua întreprinderilor micro, mici şi mijlocii

by Dana B.

În fiecare an, ziua de 27 iunie este dedicată întreprinderilor micro, mici şi mijlocii, conform Rezoluţiei 71/279 adoptată de Adunarea Generală a ONU la 6 aprilie 2017.

Prin această iniţiativă, ONU a dorit să sublinieze importanţa avută de întreprinderile micro, mici şi mijlocii pentru întreaga societate. Conform unor statistici ale Comitetului Internaţional pentru Afaceri Mici, aceste întreprinderi reprezintă peste 90% din totalul firmelor din lume, fiind răspunzătoare pentru aproximativ 60-70% din numărul total de angajaţi şi contribuind cu aproximativ 50% din PIB, potrivit http://www.un.org.

Totodată, prin această iniţiativă, ONU doreşte să atragă atenţia asupra unei probleme majore întâmpinată de întreprinderile micro, mici şi mijlocii, anume accesul la capitalul necesar demarării afacerilor. În acest sens, ONU recomandă implementarea unor politici financiare prietenoase cu formele micro, mici şi mijlocii, precum şi facilitarea accesului acestora spre alte pieţe în afara celor locale.

Potrivit Comisiei Europene, categoria micro-întreprinderilor şi a celor mici şi mijlocii cuprinde întreprinderi care au mai puţin de 250 de salariaţi şi care au o cifră de afaceri anuală netă ce nu depăşeşte 50 de milioane de euro sau care deţin active totale care nu depăşesc 43 de milioane de euro. Mai exact: micro-întreprinderile au maxim 9 salariaţi şi cel puţin unul dintre indicatorii „cifra de afaceri anuală netă”, respectiv „active totale” este mai mic decât plafonul de 2 milioane de euro; întreprinderile mici au între 10 şi 49 de salariaţi şi cel puţin unul dintre indicatorii „cifra de afaceri anuală netă”, respectiv „active totale” se încadrează în plafonul de cel mult 10 milioane de euro; întreprinderile mijlocii au între 50 şi 249 de salariaţi şi se încadrează în plafonul de cel mult 50 milioane de euro pentru cifra de afaceri anuală netă sau în plafonul de cel mult 43 milioane euro pentru activele totale, potrivit http://www.un.org.

În România, în anul 2017 a fost lansat programul Start-Up Nation cu scopul de a încuraja şi stimula a înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii. Astfel, o firmă nou înfiinţată primeşte din partea statului român o finanţare de până la 200.000 de lei, care poate reprezenta 100% din valoarea proiectului. În sesiunea 2017, au fost declarate câştigătoare circa 8.600 de planuri de afaceri.

La 22 iunie 2018, Ştefan-Radu Oprea ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat a declarat că peste 21.000 de locuri de muncă au fost create în România, în 2017, prin intermediul programului Start-Up Nation, din care 16.000 provin din rândul şomerilor, absolvenţilor sau persoanelor defavorizate. „Menirea principală a Ministerului pentru IMM-uri şi Mediul de Afaceri este acela de a dezvolta politici publice printre care şi creşterea capacităţii digitale a întreprinderilor mici şi mijlocii. Aici vorbim despre Programul Start-Up Nation, vedeta programelor pe care noi, ca minister, le gestionăm, şi care se adresează la 10.000 de întreprinderi mici şi mijlocii, anual, cu ideea de a retrezi spiritul antreprenorial în România”, a completat Ştefan-Radu Oprea.

 

Sursa: agerpres.ro

Facebook Comments