Ziua mondială a calității

by Dana B.

În fiecare an, în cea de-a doua zi de joi a lunii noiembrie, respectiv 9 noiembrie 2017, este marcată Ziua mondială a calității.

Evenimentul a fost lansat la inițiativa Organizației Națiunilor Unite, în 1990, cu scopul de a promova conștientizarea calității la nivel mondial și de a încuraja creșterea durabilă și prosperitatea economică a tuturor organizațiilor, indiferent de mărimea acestora sau de domeniul lor de activitate.

Atât Institutul de Certificare a Calității (Chartered Quality Institute) din Marea Britanie care este responsabil de organizarea unor acțiuni specifice, cât și organizațiile internaționale și europene, care au în centrul activităților lor grija pentru calitatea produselor și serviciilor marchează acest eveniment prin diverse acțiuni pro-calitate.

În 2017, tema acestei zile este ”Celebrating Everyday Leadership”, prin care se arată că astăzi nu se mai poate discuta de afaceri profitabile și de succes, de companii solide și cu o reputație puternică fără o coordonată esențială și anume leadership-ul.

Leadership-ul este definit, în lucrările de specialitate, ca un proces prin care o persoană stabilește un scop sau o direcție pentru un grup de indivizi pe care-i determină să acționeze împreună, prin competență și convingere, în vederea realizării misiunii propuse, potrivit http://iec.psih.uaic.ro/. Leadership-ul se manifestă atunci când un individ exercită o influență deosebită asupra îndeplinirii obiectivelor de către membrii organizației. Aceasta este una dintre funcțiile importante ale leadership-ului: să acorde asistență și sprijin în momente în care sistemul obișnuit de lucru nu mai este eficient sau când se produc schimbări importante în organizație. Liderul este cel care oferă soluții mai bune și creează starea de siguranță ce va conduce oamenii spre noi performanțe. De succesul acțiunilor întreprinse sub conducerea lui depinde schimbarea organizației și instituirea unor noi modele și comportamente.

În 2016, tema zilei a fost ”Making operational governance count”, accentul fiind pus pe calitatea care influențează productivitatea muncii, nivelul prețurilor, performanțele economice ale firmelor, precum și dezvoltarea durabilă, protecția consumatorului și managementul calității.

”Sweet dreams” a fost tema din 2015, care a adus în prim-plan ciocolata, unul dintre cele mai consumate produse din întreaga lume, dar și problemele cu care se confruntă întreaga industrie, pornind de la productivitatea arborilor de cacao, profitabilitatea cultivatorilor și până la produsul finit, se arată pe site-ul www.thecqi.org.

În același context, Organizația Europeană pentru Calitate (OEC) a marcat în perioada 7-13 noiembrie 2016, Săptămâna mondială a calității, cu tema ”Quality for Results”. În 2015, Săptămâna mondială a calității s-a desfășurat între 9-15 noiembrie și a avut tema ”Quality — Emotion — Inspiration”.

Organizația Europeană pentru Calitate este o asociație autonomă, non-profit, care încearcă să realizeze o îmbunătățire reală în sfera managementului calității. A fost înființată în 1956 și are 40 de state membre, 70.000 de membri (prin organizațiile membre), 500.000 de companii și peste 70.000 de experți.

În 2017, Săptămâna mondială a calității are loc în perioada 6-12 noiembrie, și are tema, potrivit www.eoq.org, ”Quality Transforms!”.

 

Sursa: agerpres.ro

Facebook Comments