Un nou scandal al emisiilor loveşte industria auto din Germania

by Dana B.

Producătorii auto germani au condamnat experimentele care au expus oamenii la emisii de fum de motorină, promiţând să investigheze testele a căror divulgare ameninţă să deschidă o nouă etapă a controversei privind emisiile care au afectat industria în 2015, scrie Bloomberg.

Studiul a fost susţinut de un grup fondat de Volkswagen AG, Daimler AG şi BMW AG şi realizat de Universitatea Aachen din Germania. Rapoartele privind testele au declanşat recursuri politice, iar unii producători de maşini au început să se distanţeze.

„Voi face totul pentru ca aceste evenimente să fie investigate pe deplin”, a declarat preşedintele Volkswagen, Hans Dieter Poetsch, printr-o declaraţie trimisă prin e-mail.

Aceste investigaţii marchează o nouă lovitură pentru performanţa tehnică şi pentru eficienţa vehiculelor producătorilor germani, iar acţiunile subminează în continuare imaginea motorinei, intensificând o luptă din ce în ce mai mare privind salvarea tehnologiei pe fondul înrăutăţirii situaţiei politice.

„Această acţiune arată că producătorii de automobile au depăşit marcajul moral şi etic în lupta lor de a atrage oamenii să achiziţioneze vehicule care se alimentează cu motorină şi pune mai multă presiune pe politicieni să acţioneze în domeniul motoarelor diesel”, a declarat Stefan Bratzel, directorul Centrului de Management Automotive din Bergisch Gladbach, Germania.

Dieselul rămâne un driver-cheie de profit pentru producătorii de automobile germane chiar dacă cererea a scăzut în Europa, care este piaţa principală, din cauza scandalului din 2015 al companiei Volkswagen privind emisiile de motorină.

În plus, modelul Beetle de la Volkswagen a fost folosit în experimentul cu animale pentru a înşela testele privind emisiile de motorină, a raportat New York Times. În weekend, Volkswagen şi-a cerut scuze pentru abaterile şi lipsa de judecată, numind această mişcare o greşeală.

BMW, care se distanţează de aceste studii, a declarat că evaluarea studiului de la Universitatea Aachen a fost susţinut în faţa unui grup independent de expertiză şi ar trebui să fie luat în considerare, iar Daimler a spus că nu are nicio influenţă asupra studiului.

„Suntem îngroziţi de amploarea studiilor şi de implementarea acestora”, a declarat Daimler, printr-o declaraţie trimisă prin e-mail.

Studiul a avut ca participanţi 25 de persoane care respirau din evacuarea unui vehicul alimentat cu motorină, la clinica utilizată de Universitatea Aachen, a declarat Stuttgarter Zeitung, luni, citând rapoartele anuale ale Grupului European de Cercetare pentru Mediu şi Sănătate din Sectorul Transporturilor (EUGT), de anul trecut.

Universitatea a apărat studiul făcut, declarând că acesta a fost aprobat de un consiliu independent de etică şi s-a concentrat pe efectele asupra sănătăţii la locul de muncă, spre exemplu sudori sau mecanici.

 

Sursa: zf.ro

Facebook Comments