TOPUL AGENTIILOR DE TURISM: PERFECT TOUR SI CHRISTIAN TOUR, CELE MAI MARI DIN ROMANIA

by Florian Popa

Perfect Tour şi Christian Tour au devenit cele mai mari agenţii din România, cu afaceri de 206 milioane de lei, respectiv 195 milioane de lei anul trecut, după ce în ultimii zece ani topul a fost condus de Happy Tour, care a coborât acum pe locul 3 şi a ajuns ca în ultimii doi ani să aibă pierderi.

Cu o creştere a afacerilor de peste 87%, Perfect Tour, firmă deţinută de Corina Păcuraru, a urcat de pe locul patru pe prima poziţie în topul agenţiilor de turism, cu o cifră de afaceri de 206,4 milioane de lei în 2013. La această creştere a contat şi că Perfect Tour a câştigat la începutul anului trecut cel mai mare contract al unei agenţii de turism din România, în valoare de aproximativ 10 milioane de euro pe an, în urma căruia asigură serviciile de turism pentru OMV Petrom, după ce compania petrolieră a lucrat cu Happy Tour în ultimii ani.

Sorin Văduvoiu, directorul general al Perfect Tour, spune că 2013 a fost pentru agenţia pe care o conduce cel mai bun an de la înfiinţare. Agenţia şi-a extins portofoliul de clienţi corporate şi, totodată, a crescut cererea pentru vacanţe la Disneyland Paris şi pentru vasele de croazieră.

Perfect Tour a avut anul trecut un profit net de 1,3 milioane de lei, faţă de 1 milion de lei în 2012, şi şi-a crescut numărul de angajaţi de la 153 la 163.

Christian Tour, cel mai mare turoperator român (creator de pachete turistice – n. r.), a avut o creştere de peste 25% a afacerilor anul trecut, urcând o poziţie în top, până pe locul doi. Agenţia este una dintre cele mai profitabile din România, cu un câştig net de 4,3 milioane de lei anul trecut, faţă de 3,1 milioane de lei în 2012.

Proprietarul Christian Tour, Cristian Pandel, este, la 38 de ani, românul care deţine cel mai mare grup de agenţii de turism din România, cu afaceri cumulate de peste 221 de milioane de lei. Pandel a cumpărat în 2012 agenţia Europa Travel, care a avut anul trecut vânzări de aproape 25,8 milioane de lei. El mai deţine şi un pachet de acţiuni la agenţia Bibi Touring, cu afaceri de 9,5 milioane de lei anul trecut.

Christian Tour avea anul trecut 100 de angajaţi, faţă de 96 în 2012.

„Am început de la zero în 1997, am muncit foarte mult ca să ajungem aici, am fost mai întâi revânzători şi am făcut toţi paşii. Vindem şi vacanţe ieftine, şi vacanţe scumpe, pentru că în ultimii trei ani am introdus în ofertă şi servicii premium. Am început să facem şi turism intern de anul trecut, iar din acest an vom dezvolta şi activitatea de incoming”, a declarat agenţiei MEDIAFAX Marius Pandel, fratele lui Cristian Pandel şi directorul general al Christian Tour.

Agenţia a dus anul trecut peste 150.000 de români în vacanţe, în topul destinaţiilor aflându-se Grecia, Turcia, Spania, România, Bulgaria şi Italia.

„Nu avem niciun contract în zona publică şi nici departament de corporate. Tot ce vindem este doar turism pur, doar vacanţe pentru persoane fizice”, a mai spus Pandel.

După ce a condus detaşat mai bine de un deceniu topul agenţiilor de turism din România, Happy Tour a coborât anul trecut pe locul 3, resimţindu-se după ce a pierdut contractul de 10 milioane de euro cu OMV Petrom. Firma, înfiinţată de Nicolae Demetriade şi achiziţionată în anul 2007 de fondul spaniol de investiţii GED, a încheiat anul 2013 cu afaceri de 161,8 milioane de lei, faţă de 181,9 milioane de lei în 2012.

În plus, Happy Tour a înregistrat, pentru al doilea an consecutiv, pierderi, respectiv 2,99 milioane de lei în 2013 şi 527.000 de lei cu un an în urmă. Happy Tour este, astfel, singura agenţie din top 10 care are pierderi. În acelaşi timp, scăderea indicatorilor este reflectată şi de evoluţia numărului de angajaţi, care a coborât anul trecut la 86, faţă de 108, în 2012.

Eximtur, agenţia deţinută de Lucia Morariu, şi-a crescut anul trecut afacerile cu 3 milioane de lei, însă a coborât două poziţii în top, până pe locul 4. Agenţia a avut un profit net de 1,4 milioane de lei, faţă de 1,7 milioane de lei în 2012, şi 130 de angajaţi (129 în 2012).

„Anul trecut a fost un an foarte greu. Noi am avut un an de consolidare şi am fost foarte atenţi la selectarea clienţilor companii. Nu ne-am dorit niciodată să creştem fără profitabilitate şi să ne extindem. Într-un an în care taxele şi impozitele pe salarii au reprezentat 1 milion de euro, am crescut numărul de angajaţi”, a afirmat Lucia Morariu.

 

Sursa: http://www.mediafax.ro/economic/topul-agentiilor-de-turism-perfect-tour-si-christian-tour-cele-mai-mari-din-romania-12725176

Facebook Comments