Situaţia înscrierilor în învăţământul primar arădean pentru anul şcolar 2017-2018

by Dana B.

La finalul primei săptămâni de înscriere în învăţământul primar, potrivit datelor înregistrate în sistemul electronic, la nivelul unităţilor de învăţământ au fost completate 1432 de cereri-tip de înscriere în învăţământul primar, astfel: 1067 de cereri pentru copii aparţinând circumscriptiei şcolare şi 365 de cereri ale copiilor care solicită înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât cea de circumscripţie.

În prima etapă, părinţii sau tutorii legali îşi pot înscrie copiii până în data de 16 martie 2017, inclusiv. Cererile-tip se pot completa online sau la unitatea de învăţământ în care părintele doreşte înscrierea copilului. Validarea cererilor-tip completate online se face zilnic, în intervalul orar 8:00 – 18:00 (luni-vineri), respectiv 9:00 – 13.00 (sâmbătă) la sediul unităţilor de învăţământ.

În zilele de 22 şi 23 martie 2017 se vor afişa, atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad, candidaţii înmatriculaţi, informaţii privind numărul locurilor rămase libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă.

A doua etapă de înscriere va avea loc în perioada 24 -30 martie 2017. Rezultatele finale vor fi afişate în data de 6 aprilie. Între 7 – 13 aprilie 2017, inspectoratele şcolare vor soluţiona toate cazurile nerezolvate după finalizarea celei de-a doua etape de înscriere.

Până la această dată, au fost evaluaţi psihosomatic 203 preşcolari care vor împlini 6 ani după 31 august 2017, în vederea înscrierii în învăţământul primar în anul şcolar 2017-2018, dintre aceştia 178 de preşcolari primind aviz favorabil de înscriere.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Arad, prin inspectorii şcolari, efectuează inspecţii tematice de monitorizare a activităţii de înscriere în învăţământul primar 2017 la unităţile de învăţământ.

Unităţile şcolare în care s-a înregistrat cel mai mare flux de înscrieri până în prezent sunt : Colegiul Naţional « V.Goldiş » Arad, Liceul Naţional de Informatică Arad, Şcoala Gimnazială « A.Iancu » Arad, Şcoala Gimnazială « C.Iacob » Arad,  Şcoala Gimnazială « M.Eminescu » Arad, Şcoala Gimnazială « N.Bălcescu » Arad, Şcoala Gimnazială « Regina Maria » Arad şi Liceul « A.Marienescu » Lipova.

În şedinţa de repartizare din data de 28.02.2017 au completat norma didactică pe perioadă determinată un nr. de 34 cadre didactice, iar  pe perioada nedeterminata un nr. de 14 cadre didactice

Urmează etapele pentru soluţionarea  restrângerilor de activitate, conform Calendarului de mobilitate:

3 – 7 martie 2017 – Cadrele didactice aflate în restrângere de activitate depun dosarele, întocmite conform cererii tip, la inspectoratul şcolar, pentru verificare, evaluare şi stabilirea listei cu punctajele.

9 martie 2017 Afişarea la inspectoratul şcolar a listei cu punctajele cadrelor didactice aflate în restrângere, care au depus dosare.

9-10 martie 2017 Înregistrarea contestaţiilor la ISJ Arad, referitor la punctajele afişate.

10 martie 2017Desfăşurarea probelor practice/orale de profil pentru soluţionarea restrângerilor de activitate în situaţiile în care acestea sunt impuse de art. 31, alin. (5-6) din Metodologie.

13 martie 2017 Soluţionarea contestaţiilor în consiliul de administraţie al ISJ Arad şi afişarea punctajelor finale.

13-15 martie 2017 – Cadrele didactice aflate în restrângere de activitate depun dosarele, întocmite conform cererii tip adresate directorului, la unităţile de învăţământ, în vederea obţinerii acordului/acordului de principiu pentru transfer consimţit.

16 martie 2017 Analiza în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ a cererilor de obţinere a acordului de transfer consimţit; directorul emite acordul/acordul de principiu de transfer sau refuzul motivat şi îl comunică solicitanţilor; directorul informează inspectoratul şcolar asupra soluţionării cererilor de obţinere a acordului de pretransfer consimţit.

16-17 martie 2017Depunerea contestaţiilor la unităţile de învăţământ, referitoare la acordul/refuzul transferului consimţit.

20 martie 2017Soluţionarea contestaţiilor referitoare la acordul de transfer consimţit în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.

16-21 martie 2017Titularii, aflaţi în restrângere de activitate, depun la dosarul de la ISJ Arad acordul de transfer consimţit, eliberat de unităţile de învăţământ.

22 martie 2017Şedinţă de repartizare la inspectoratul şcolar pentru soluţionarea restrângerilor de activitate, ordinea de prioritate conform art. 46.

22-23 martie 2017Înregistrarea la ISJ Arad a contestaţiilor referitoare la modul de soluţionare a restrângerilor de activitate în şedinţa publică.

24 martie 2017Soluţionarea contestaţiilor în consiliul de administraţie al ISJ Arad.

24 martie 2017 ISJ emite şi comunică deciziile de transfer consimţit sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate, începând cu 1 septembrie 2016.

 

Facebook Comments