Schimbări la modalitatea de corectare a lucrărilor de Bacalaureat, din 2020

by Cristian Dobre

Modalitatea de evaluare a lucrărilor candidaţilor la examenul naţional de Bacalaureat nu va fi modificată în 2020, faţă de anul trecut şcolar, a precizat Ministerul Educaţiei Naţionale. Nu este exclus ca lucrările să fie corectate încrucişat, în alte judeţe, susţine ministerul.

Ministerul Educaţiei Naţionale a făcut unele precizări privind desfăşurarea examenului de Bacalaureat 2020, după ce în spaţiul public au apărut informaţii că acesta ar suferi unele modificări.

„Referitor la informaţiile eronate vehiculate în spaţiul public cu privire la modalitatea de evaluare a lucrărilor şi a soluţionării contestaţiilor în cadrul examenului naţional de Bacalaureat 2020, Ministerul Educaţiei Naţionale face următoarele precizări, menite să informeze corect opinia publică: Modalitatea de evaluare a lucrărilor scrise şi de soluţionare a contestaţiilor în sesiunile examenului naţional de Bacalaureat din anul 2020 va fi aceeaşi ca în sesiunile anterioare”, se arată într-un comunicat al MEN.

Sursa citată arată că „evaluarea încrucişată între judeţe a lucrărilor scrise nu este exclusă”.

Ministerul Educaţiei Naţionale arată că prin emiterea ordinului nr. 4.950/2019, Ministerul Educaţiei Naţionale a reglementat situaţiile excepţionale apărute în sesiunile anterioare ale acestui examen.

„Pentru anumite discipline care se predau numai în anumite judeţe (cazul limbilor materne turcă şi croată, predate doar în judeţul Constanţa, respective Caraş-Severin), chiar dacă lucrările scrise au fost transmise spre evaluare în alte judeţe, a fost necesar ca în comisiile de evaluare să fie nominalizaţi profesori evaluatori din aceleaşi judeţe din care proveneau lucrările scrise. În concluzie, excepţia de la regulă are incidenţă strict limitată la aceste situaţii”, mai arată MEN.

În fiecare judeţ, numărul de cadre didactice care se formează prin cursuri în domeniul evaluării pentru examenul naţional de Bacalaureat se raportează la numărul elevilor care finalizează anual cursurile liceale.

Potrivit ministerului, deoarece nu se poate face întotdeauna repartizarea strict echilibrată a lucrărilor scrise, ca urmare a evaluării încrucişate între judeţe a lucrărilor scrise, pot apărea situaţii în care, în judeţe cu număr mic de elevi, să fie transmise spre evaluare lucrări scrise din judeţe cu număr mare de elevi.

„În aceste condiţii, dar luând în calcul şi faptul că legislaţia în vigoare nu prevede obligativitatea cadrelor didactice de a participa la evaluarea lucrărilor scrise în cadrul examenelor naţionale (Bacalaureat, Titularizare, Definitivat etc.) şi nici la cursuri de formare, se impune, pentru cazurile anterior menţionate, ca în comisiile de evaluare să fie nominalizaţi şi profesori evaluatori care nu au finalizat cursuri de formare în domeniul evaluării”, se mai arată în acelaşi comunicat.

Sursa: digi24.ro

Facebook Comments