Azi, 29 martie 2019, conform Calendarului simulării Examenului de bacalaureat național pentru elevii claselor a XI-a și a XII-a, anexa nr. 1 la OMEN 3185/18.02. 2019, s-au afișat rezulatele obținute de elevi la probele din cadrul Examenului de bacalaureat național.
In județul Arad, procentele de promovabilitate pe clase sunt următoarele:
Clasa a XII-a -zi: 41,94% ( din cei 2153 de elevi prezenți la toate probele, un număr de 903 au avut media notelor peste sau egal cu nota 6).
Clasa a XI-a -zi: 28,34% (din cei 2184 de elevi prezenți la toate probele, un număr de 619 au avut media notelor peste sau egal cu nota 6).
Notele obținute de elevi sunt dispuse după cum urmează:
Forma de invatamant | Tip invatamant | Clasa |
Zi | Masă | CL_XI |
Frecvență redusă | Masă | CL_XII |
Seral | Masă | CL_XII |
Zi | Masă | CL_XII |
Zi | Special | CL_XII |
Frecvență redusă | Masă | CL_XIII |
Seral | Masă | CL_XIII |
Si anume:
– limba română:
LRO Prezenti | peste 6 LRO | procent LRO | LRO 1-4,99 | LRO 5-5,99 | LRO 6-6,99 | LRO 7-7,99 | LRO 8-8,99 | LRO 9-9,99 | LRO 10 |
2340 | 1058 | 45,21 | 741 | 541 | 397 | 288 | 228 | 142 | 3 |
0 | 0 | 0,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
12 | 0 | 0,00 | 12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2389 | 1225 | 51,28 | 656 | 508 | 381 | 301 | 333 | 208 | 2 |
1 | 1 | 100,00 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
2 | 0 | 0,00 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
17 | 4 | 23,53 | 11 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– limba maternă:
Cu limba materna | LMA Prezenti | peste 6 LMA | procent LMA | LMA 1-4,99 | LMA 5-5,99 | LMA 6-6,99 | LMA 7-7,99 | LMA 8-8,99 | LMA 9-9,99 | LMA 10 |
94 | 86 | 30 | 34,88 | 43 | 13 | 10 | 9 | 8 | 3 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
109 | 103 | 58 | 56,31 | 26 | 19 | 21 | 23 | 8 | 6 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | 0,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
-proba EC – matematică/istorie:
procent EC | EC 1-4,99 | EC 5-5,99 | EC 6-6,99 | EC 7-7,99 | EC 8-8,99 | EC 9-9,99 | EC 10 |
22,60 | 1404 | 326 | 228 | 150 | 96 | 30 | 1 |
0,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0,00 | 14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
30,24 | 1190 | 427 | 241 | 206 | 162 | 84 | 8 |
0,00 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0,00 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0,00 | 14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– proba Ed- la alegere a profilului:
Ed Prezenti | peste 6 ED | procent ED | ED 1-4,99 | ED 5-5,99 | ED 6-6,99 | ED 7-7,99 | ED 8-8,99 | ED 9-9,99 | ED 10 |
0 | 0 | 0,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0,00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2229 | 1034 | 46,39 | 818 | 377 | 325 | 304 | 247 | 143 | 15 |
1 | 0 | 0,00 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 0 | 0,00 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
14 | 2 | 14,29 | 11 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Rezultatele obţinute de elevi la probele de simulare ale Examenului de bacalaureat național vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. În urma analizei rezultatelor, unităţile de învăţământ vor transmite un raport către ISJ Arad, incluzând un plan de acţiune care cuprinde măsuri de remediere.
Unităţile de învăţământ care au obţinut rezultate nesatisfăcătoare vor fi monitorizate şi îndrumate de către Inspectoratul Școlar Județean, în vederea creşterii calităţii educaţiei.
Printre măsurile avute în vedere de ISJ Arad pentru îmbunătățirea rezultatelor elevilor, menționăm:
– monitorizarea prezenței elevilor la orele de curs și la orele de pregătire suplimentară;
– asistențe la ore la disciplinele de examen precum și la orele de pregătire suplimentară;
– analiza sistematică a progresului școlar al elevilor, inclusiv prin compararea notelor obținute pe parcursul anului școlar cu notele obținute la simularea Examenului de Bacalaureat național pentru elevii de clasele a XI-a și a XII-a.
Deasemenea, Inspectoratul Școlar Județean Arad își propune să efectueze inspecții tematice cu asistențe la disciplinele de examen și monitorizarea respectării planurilor remediale propuse de unitățile de învățământ, organizarea cercurilor pedagogice la disciplinele de examen cu teme legate de evaluarea și analiza lucrărilor scrise la examenele naționale, măsuri de îmbunătăţire a rezultatelor elevilor.