Legătura dintre stres și tendința de îngrășare

Legătura dintre stres și tendința de îngrășare

Un smoothie care îți va pune metabolismul pe picioare. Trebuie să-l încerci!
„Darul zeilor”, planta-minune care vindecă 100 de boli
10 motive pentru care nu ar trebui să sari peste micul dejun

Uneori solutia pentru o silueta perfecta si pentru a scapa de fluctuatiile de greutate nu este o dieta draconica sau un program intens de sport, ci sa incerci sa te relaxezi. Specialistii au descoperit ca stresul ingrasa. Gena care ne face sa tanjim dupa dulciuri si alimente grase reactioneaza atunci cand esti stresata. Aceasta gena este legata si de diabetul de tip 2 – acea forma a bolii care se declanseaza la varsta a doua si se transforma in multe cazuri in obezitate.

Cercetatorul Alon Chen a descoperit la soarecii de laborator o gena care elibereaza in situatii de stres proteina Ucn3. Produsa in creier proteina are efecte profunde in tot corpul si afecteaza organe importante precum inima, muschii, ficatul si pancreasul. Ea creste pofta de mancare (dulce sau grasa asa cum sunt produsele de tip fast-food) si influenteaza felul in care corpul tau foloseste insulina, hormonul crucial in transformarea zaharului in energie. Soarecii care au fost stimulati sa produca mai multa proteina Ucn3 au inceput sa prezinte primele semne de diabet.

Doctorul Alon Chen de la Institutul Weizmann din Israel explica fenomenul: “Stresul este bun atunci cand ai de-a face cu un moment periculos cum ar fi de exemplu intalnirea cu un leu. Metabolismul tau se schimba imediat, ai nevoie sa consumi dulciuri si glucoza pentru ca muschii tai sa te ajute sa scapi de leu. Dar raspunsul la stres trebuie sa fie la momentul oportun. Prelungirea unei situatii stresante poate conduce la tulburari grave ale metabolismului.”

Conform dailymail.co.uk, persoanele stresate au tendinta sa manance cu cel putin 100 de calorii mai mult la o masa. Aceasta valoare este de exemplu echivalentul unui baton de ciocolata Kit Kat. Doctorul Shawn Talbott, un cunoscut autor de carti care te ajuta sa ai un stil de viata sanatos, ofera cateva sugestii pentru reducerea stresului:

Miscarea muschilor este un exercitiu eficient care diminueaza considerabil stresul. Cand faci asta, practic pacalesti corpul ca ai scapat de sursa stresului. Ar fi minunat daca la birou ai putea sa-ti iei din cand in cand pauze de plimbat. Doctorul a descoperit ca 18 minute de mers de 3 ori pe zi fac minuni.  Atunci cand mananci nu te grabi. Savureaza fiecare inghititura si mesteca pe indelete. Senzatia de satietate se va instaura mult mai rapid. O mica scapare este permisa. Ai voie sa mananci o bucatica de ciocolata sau o prajitura dar evita sa devorezi o intreaga cutie. Cumpara-ti direct din supermarket produse ambalate separat!

Daca bei bauturi cu cafeina, atunci cand esti stresata aceasta creste nivelul cortizolului din organism si vei simti nevoia sa mananci si mai multa mancare. Ai grija sa ai in permanenta in preajma ta fructe sau mici gustari sanatoase. Astfel iti poti satisface poftele fara a face rau organismului. Chiar daca de obicei stresul se naste la birou, asta nu inseamna ca nu exista tentatia de a manca alimente daunatoare si in afara lui. Cu ajutorul acestor trucuri te poti feri sa cazi prada ispitei atunci cand mergi la restaurant.

 

Sursa: sanatate.bzi.ro

Facebook Comments

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0