Legătura dintre dietă și tensiunea arterială

by Adrian Topor

Dacă se dovedește că ai într-adevăr tensiunea mare, vestea bună e că poți face multe lucruri pentru a o combate, printre care renunțarea la fumat, sport, slăbit și o dietă alimentară echilibrată, așa că mai jos ai 5 moduri în care îți poți îmbunătăți alimentația, pentru a fi mai sănătoasă.

1. Dietă echilibrată

Cercetările arată că cel mai eficient mod de a preîntâmpina tensiunea mare este o dietă echilibrată, bazată în principiu pe plante, bogată în pește, fasole, nuci, cereale integrale și lactate slabe, dietă care trebuie să fie săracă în alimente procesate, zahăr rafinat, sare și carne roșie, dar bogată în fibre, minerale, calciu, magneziu și potasiu.

2. Consumă mai puțină sare

Chiar dacă, în general, dieta ta este deja una sănătoasă, dacă ea cuprinde prea mult sodiu, acesta este un risc pentru hipertensiune și dacă deja ai tensiunea prea mare, starea ți se va îmbunătăți vizibil imediat ce nu mai adaugi sare în mâncare.

3. Mănâncă mai multe alimente cu potasiu

Potasiul este un nutrient foarte important în ceea ce privește scăderea tensiunii, pentru că echilibrează efectul nociv al sării. Consumă așadar în mod regulat multe fructe și legume proaspete, lactate slabe, pește, nuci și produse din soia.

4. Bea mai puțin alcool

Un bărbat trebuie să consume cel mult 2 pahare de alcool pe zi, iar o femeie cel mult 1, unde un pahar obișnuit are în jur de 300 ml de bere, 140 ml vin sau 30 ml spirtoase.

5. Ai grijă la sănătatea stomacului

Studiile au scos la iveală faptul că paraziții intestinali au un rol foarte important în ceea ce privește menținerea sub control a tensiunii. Consumă așadar multe alimente bogate în prebiotice și probiotice, cum ar fi iaurtul și legumele bogate în fibre, care echilibrează balanța de bacterii bune și rele.

 

Sursa: sanatate.bzi.ro

Facebook Comments