Instrumente de monitorizare a reclamelor politice pentru alegerile europarlamentare, lansate de Twitter

by Cristian Dobre

Reţeaua de socializare Twitter a anunţat marţi că va lansa în Europa instrumente de monitorizare a reclamelor politice ce vor permite votanţilor să identifice campaniile politice cu ocazia alegerilor europarlamentare din luna mai, în contextul temerilor privind potenţiale imixtiuni electorale ruse.

Reţelele de socializare, precum Twitter şi Facebook, sunt presate să depună mai multe eforturi pentru a combate campaniile de dezinformare, răspândirea extremismului şi propagandei. Uniunea Europeană este preocupată de presupusele imixtiuni electorale ruse în campanii electorale din mai multe ţări occidentale, inclusiv SUA. Rusia a negat în mod repetat acuzaţiile în acest sens.

În esenţă, aceste instrumente vor permite oricărui utilizator să poată vedea informaţii detaliate despre reclamele favorabile unui partid sau candidat, având acces inclusiv la informaţii despre cine a plătit pentru aceste reclame, cheltuielile cu publicitatea şi publicul ţintă al reclamelor.

„Politica noastră privind campaniile de publicitate politică este extinsă pentru a acoperi #EUElections2019, oferind publicului larg un strat suplimentar de informaţii despre cine realizează campanii de publicitate politică pe Twitter”, a se afirmă într-un mesaj postat de compania care administrează reţeaua de socializare, potrivit agenţiei de ştiri Reuters.

Potrivit unui raport al serviciilor secrete americane, din ianuarie 2017, preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, a ordonat campania de influenţare a rezultatului scrutinului prezidenţial din SUA în scopul facilitării victoriei lui Donald Trump şi în ambiţia de a submina sistemul liberal-democratic occidental.

Alegerile europarlamentare vor avea loc pe data de 26 mai, România urmând să aibă 33 de euroaleşi din cei 705 de membri ai Parlamentului European.

 

Sursa: mediafax.ro

Facebook Comments